Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI)  a prezentat un  sondaj de opinie privind utilizarea serviciilor de comunicaţii electronice în R. Moldova şi experienţa consumatorilor acestor servicii.


În cadrul acestui sondaj a fost cercetat nivelul de utilizare a serviciilor comunicațiilor electronice: telefonie mobilă și fixă, Internet în bandă largă (fix și mobil), TV contra plată. Evaluarea gradului de satisfacție a utilizatorilor de comunicații electronice. Expereriența consumatorului în utilizarea serviciilor și disponibilitatea ofertelor de servicii de la mai mulți operatori.


Cel mai mare grad de utilizare îl are serviciul de telefonie fixă, luînd în consideraţie importanţa serviciului pentru societate şi istoria acestui serviciu, de peste un secol.

Gradul de satisfacţie cel mai mare îl au serviciile voce, datorita specificului de consum a serviciului. Cerinţele faţă de calitatea acestor servicii sunt cele mai mari.


O treime din utilizatorii telefoniei mobile sunt posesorii smartphone-lor, iar 66% din utiilzatori posedă telefoane clasice.

Potrivit sondajului 69% Din utilizatorii de telefonie mobilă consideră că există suficiente oferte, care pot fi ușor găsite și au un preț rezonabil.

Aproximatic 91% utilizează telefonia mobilă. Penetrarea cartelelor SIM este de 123 %.

Telefonia mobilă are un grad înalt de satisfacție în rândul utilizatorilor, totuși există și anumite probleme semnalate de utilizatori, în ceeea ce privește calitatea semnalului și calitatea internetului mobil.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!