Mai mult sau mai puțin? Cât au cheltuit PDM și PSRM în campania electorală, spre deosebire de parlamentarele din 2014 (GRAFIC)

Mai mult sau mai puțin? Cât au cheltuit PDM și PSRM în campania electorală, spre deosebire de parlamentarele din 2014 (GRAFIC)

Unii au decis să investească mai mult pentru a convinge alegătorii, alții mai puțin. Vorbim despre cheltuielile partidelor în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 2019, în comparație cu cele din 2014. Am analizat rapoartele financiare prezentate de PDM și PSRM la Comisia Electorală Centrală. Vedeți mai jos cum au evoluat cheltuielile.

Spre deosebire de alegerile parlamentare din 2014, pentru campania electorală din acest an, democrații au cheltuit cu aproape 5 milioane de lei mai mult. Majoritatea banilor i-a primit din donații, restul – din „alte încasări bănești”.

...

Iar socialiștii și-au redus cheltuielile de două ori. Dacă la parlamentarele din 2014 au fost gata să dea 13 de milioane de lei pentru a convinge oamenii să-i voteze, în 2019 s-au limitat la aproximativ 5 milioane de lei. Marea parte a banilor, în acest caz, vine din „alte încasări bănești”, după cum indică aceștia în rapoartele financiare.

Ceilalți doi concurenți care au acces în noul Parlament sunt blocul ACUM și Partidul Șor. Deși nu am putut compara cheltuielile acestora din 2014, fiindcă atunci nu au candidat, în campania electorală din 2019 cei de la ACUM au avut plăți de aproape 2 milioane de lei, iar Partidul Șor – de aproape 20 de milioane de lei.

În urma alegerilor parlamentare din 24 februarie curent, PSRM s-a ales cu 35 de mandate, PDM – cu 30, blocul ACUM = cu 26, iar Partidul Șor – cu șapte mandate de deputat.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.