Totodată, proiectul mai prevede că vehiculele staţionate nu trebuie să blocheze accesul la scări, rampe sau borduri, destinate persoanelor cu deficienţe locomotorii.

Implementarea acestor măsuri va spori accesibilitatea trotuarelor şi a căilor pietonale, în special în localitățile urbane aglomerate, au argumentat autorii documentului.

„O practică similară este aplicată și în statele membre ale Uniunii Europene. Spre exemplu, în Slovacia și Polonia parcarea pe trotuare este permisă doar dacă este lăsat cel puțin 1,5 metri pentru circulația pietonilor, iar în România această distanță nu poate fi mai mică de un metru”, se mai menționează în proiectul elaborat de Ministerul de Interne (MAI).

În termen de 30 de zile de la data publicării acestei hotărâri, MAI urmează să revizuiască actele normative departamentale în conformitate cu noile prevederi.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!