Conform Caietului de sarcini, portalul ar urma să integreze date juridice, economice, statistice şi organizatorice privind operațiunile de export, import și tranzit, precum și alte informații relevante activității economice externe.
Serviciul Vamal informează că pe portal utilizatorii vor putea găsi informații privind regimurile și destinațiile vamale, declararea mărfurilor, clasificarea și originea acestora, contingente, acte permisive și taxele pentru toate categoriile de mărfuri. Tot în aplicație, vor fi descrise și procedurile de obținere a unor autorizații precum AEO, PVD sau Exportator Aprobat, sau cele de înregistrare în calitate de subiect al activității economice externe.
Noul sistem informatic va putea fi accesat începând cu luna iunie a anului curent.
Portalul va putea fi accesat de pe toate dispozitivele electronice (calculator, tabletă sau telefon). Totodată, acesta va fi disponibil și de pe pagina web a Serviciului Vamal.
Totodată, urmează să se îmbunătățească și activitatea Centrului de Apel al Serviciului Vamal. Conform conceptului, acesta ar urma să fie constituit din două linii specializate distincte – Linia de informare și Linia fierbinte. Iar ambele vor putea fi contactate inclusiv prin intermediul aplicațiilor de mesagerie Viber și WhatsApp.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.