Suedezii au făcut referire la statistica publicată de organizația americană pentru siguranță în trafic NHTSA, conform căreia pe parcursul anului 2017 circa 30% din totalul accidentelor produse pe drumurile din SUA au fost cauzate de șoferii ce conduceau mijloacele de transport în stare de ebrietate. Noul sistem dezvoltat de suedezi are menirea de a exclude posibilitatea șofatului în stare de ebrietate la bordul Volvo, dar și de a preveni adormirea la volan.
Pentru a spori siguranța în trafic, mai mulți producători auto au propus introducerea în automobilele sale a unui aparat de testare alcoolscopică a șoferului care, în cazul depistării vaporilor de alcool în aerul expirat, să interzică pornirea motorului. Sistemul însă, este imperfect, astfel încât testării poate fi supusă o altă persoană, afară de șofer, iar cel din urmă să-și continuie drumul fiind în stare de ebrietate.
Noul sistem dezvoltat de Volvo include mai multe camere de supraveghere și scanere faciale care să supravegheze starea șoferului instantaneu, pe lângă sistemele de monitorizare exterioare. Datele sunt colectate de un sistem de operare special dezvoltat, care analizează comportamentul și starea șoferului, viteza de reacție a acestuia și acțiunile sale. Astfel, în cazul în care sistemul va „considera” că cel din spatele volanului ar fi „obosit” sau în stare de ebrietate, acesta va limita imediat viteza de circulație, atenționând șoferul despre neregula depistată, iar în cazul în care șoferul nu va reacționa, sistemul va fi capabil să opreasă automobilul, ba chiar să parcheze la o parcare special amenajată, contactând imediat operatorul de pe cealaltă parte a „firului” sistemului Volvo on Call.

Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.