Zbor aerian anulat sau întârziat? Iată ce drepturi ai asigurate la nivel internațional

Zbor aerian anulat sau întârziat? Iată ce drepturi ai asigurate la nivel internațional

Odată cu creșterea cererii pentru călătoria cu avionul, companiile aeriene s-au autoeducat și au învățat să camufleze motivele unui zbor anulat sau întârziat, pentru a evita să plătească despăgubiri. Mai mult, ele pot aplica anumite trucuri, folosind lipsa ta de informații, pentru a avea un câștig financiar nu tocmai corect. Pentru a proteja drepturile pasagerilor aerieni, Parlamentul European și Consiliul din 11 februarie 2004 au creat Regulamentul UE261/2004. Acesta stabilește reguli comune de despăgubire și asistență pentru pasagerii care se confruntă cu zbor anulat, întârziat sau refuz de îmbarcare.

Compensații zbor anulat

Pentru a oferi obiectiv compensații pasagerului aerian, au fost introduse un șir de reguli și în dependență de situație, primești o anumită sumă de bani. Stabilirea valorii compensației depinde de 2 factori:

  1. Perioada de timp (în zile) în care pasagerul a fost informat despre zborul său anulat;
  2. Distanța care trebuia parcursă.

Dacă nu ai fost anunțat de către compania aeriană cu cel puțin14 zile înainte de decolare, atunci poți beneficia de o despăgubire de 250 – 600 Euro, în dependență de factorii menționați mai sus. Compensații zbor întârziat

Aceste zboruri, din păcate, se întâmplă mult mai frecvent, iar motivele sunt diverse. Ceea ce trebuie să cunoști este că pentru un zbor întârziat de minim 3 ore, este în dreptul pasagerului să primească o despăgubire de 250 euro.

Compensații refuz de îmbarcare

Dacă ai ajuns la poarta de îmbarcare, iar reprezentantul companiei aeriene îți spune politicos că din păcate nu mai sunt locuri libere, deși aveai toate actele în regulă, atunci poți primi următoarele compensații:

✔ Un alt bilet tur-retur, spre destinația în care te deplasai;

✔ Un alt zbor în timpul cel mai apropiat;

✔ Să ofere, din contul companiei, transport alternativ (tren, autocar).

Compensațiile pot avea doar formă monetară?

Cu siguranță că nu. Indiferent de motivele pentru care un zbor a fost reținut sau anulat, fie din cauza companiilor aeriene sau a situațiilor excepționale (condiții meteo, grevă etc), au obligația să pună la dispoziția pasagerilor:

⮚ Produse alimentare;

⮚ Băutură;

⮚ Mijloace de comunicare (2 apeluri telefonice);

⮚ Cazare la hotel + transport.

În cazul în care companiile aeriene te refuză, atunci o poți face din banii tăi, însă ai grijă să păstrezi toate bonurile și nu exagera cu cumpărăturile.

Compania Air Advisor este specializată de mulți ani în acest domeniu și îți poate oferi soluții rapide fără să achiți nimic, până nu ai primit câștig de cauză. Tot ce trebuie să faci este să intri pe site-ul companiei și să completezi un formular, acest lucru este gratuit și îți ia nici mai mult nici mai puțin de 2 minute. Pentru a fi eficient și a îți economisi timpul, trebuie să ai la îndemână datele zborului și datele tale personale. Fii informat și luptă pentru drepturile tale, nu ezita să acționezi.

P.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.