4 milioane de apeluri în primul an de 112. De ce sună moldovenii la serviciul pentru apelurile de urgență

4 milioane de apeluri în primul an de 112. De ce sună moldovenii la serviciul pentru apelurile de urgență

Astăzi se împlinește exact un an de când Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit activ în Republica Moldova. În prezent, Serviciul 112 automatizează toate procesele care anterior se derulau separat la poliţie, ambulanţă şi pompieri.De la lansarea proiectului, numărul de urgență 112 a fost apelat de 3.900.000 de ori, însă umărul apelurilor non-urgente este încă unul semnificativ. Din media zilnică de 12.000 de apeluri la 112, mai mult de 68% nu poartă caracter de urgență.

Potrivit administrației serviciului, din numărul total de apeluri de urgență, operatorii 112 au reușit să preia 54% de apeluri în primele 5 secunde, iar durata medie de procesare a unui apel de urgență este de până la 40 secunde.

„Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță – 77%, Poliție – 21%, Pompieri – 2%. Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav, dureri abdominale sau de spate, infracțiune contra vieții, contra patrimoniului, în domeniul transportului și incendiile. Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei, Criuleni și Hâncești”, se arată într-un comunicat de presă al Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112.

Pe parcursul acestei perioade, fiecare din noi - operatorii, administrația, personalul tehnic a făcut o munca enormă, o muncă care să aducă valoare Serviciul 112. Efortul depus de fiecare din noi a avut menirea să afirme Serviciul 112 în societatea noastră ca un serviciu indispensabil și util oamenilor. Deși este o perioadă relativ scurtă, am reușit împreună sa obținem rezultate cu care astăzi ne putem mândri cu toții. Ne exprimăm toată gratitudinea pentru echipa mare de operatori. Voi sunteți pilonul de bază al Serviciului 112, și anume, voi sunteți acel portdrapel care poartă faima acestui serviciu. [...] Vă îndemnăm să nu uitați un singur lucru: indiferent cine este de partea cealaltă a firului, Voi puteți fi ultima speranță a unui om”, se arată în mesajul administrației instituției.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Spitalul de la Bălți ar putea avea o conexiune de energie electrică separată. Nemerenco: „E o instituție strategică”

Spitalul de la Bălți ar putea avea o conexiune de energie electrică separată. Nemerenco: „E o instituție strategică”

Președintele Chinei îi solicită liderului Coreei de Nord să să coopereze pentru accelerarea păcii în lume

Președintele Chinei îi solicită liderului Coreei de Nord să să coopereze pentru accelerarea păcii în lume

Kiev: O echipă de medici au reușit să facă o operație pe cord chiar în timpul deconectărilor de electricitate

Kiev: O echipă de medici au reușit să facă o operație pe cord chiar în timpul deconectărilor de electricitate

Advertoriale
Farmacia Familiei deschide cea mai mare Hyper Farmacie DITA din țară!

Farmacia Familiei deschide cea mai mare Hyper Farmacie DITA din țară!

Moda trebuie să fie online! Despre fashion și inovație la cea de-a 7-a ediție Moldova In Fashion Conference (VIDEO)

Moda trebuie să fie online! Despre fashion și inovație la cea de-a 7-a ediție Moldova In Fashion Conference (VIDEO)

Cât costă să găsești angajați cu ajutorul unei companii de recrutare

Cât costă să găsești angajați cu ajutorul unei companii de recrutare

EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Alina Perju, tânăra care a revenit din Franța pentru a îmbunătăți viața sătenilor din sudul țării
    Moldova, I am back! | Alina Perju, tânăra care a revenit din Franța pentru a îmbunătăți viața sătenilor din sudul țării
  • Prepare for Future #10. Svetlana Dimitrioglo și Cătălina Bacalâm, despre digitalizarea globală a industriei fashion
  • DESCIFRAT| Interesele din spatele spargerilor de Telegram și securitatea cibernetică în era tehnologiilor informaționale (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII|Event-manager: „Poate cădea decorul, să nu vină un invitat special, orice se poate întâmpla”
  • Moldova, I am back! | Dmitri Moruz: „Vrem ca toți reprezentanții minorităților naționale și etnice din Republica Moldova să se simtă acasă și nimeni să nu plece din țară”
Cele mai populare
  • 1
    Convorbiri la tarife naționale în tot spațiul UE? Autoritățile negociază excluderea tarifelor de roaming pentru țara noastră
  • 2
    Un angajat al Serviciului Vamal și o persoană suspectată de contrabandă, reținuți de procurori. Ce învinuiri li se aduc
  • 3
    TikTok ar putea fi amendat cu 27 de milioane de lire sterline. Care este motivul
  • 4
    Cercetătorii ar putea construi o centrală în spațiu pentru a trimite electricitate pe Pământ
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.