Chiril Gaburici a subliniat faptul că în fiecare zi serviciul preia atât apeluri non-urgente, cât și apeluri false:

„Pe zi sunt procesate peste 12 000 apeluri, dintre care 61% apeluri non-urgente. Fiecare caz de apel urgent fals înseamnă timp de reacție pierdut și odată cu asta – poate o viață pierdută. Ne dorim ca numărul apelurilor de acest fel să scadă mai mult, iar operatorii să se poată ocupa de cazurile cu adevărat grave”.

Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță – 77%, Poliție – 21 % și Pompieri – 2 %.

Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit operațional în Republica Moldova în iulie 2018. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în Moldova şi întreaga Uniune Europeană. Acesta are drept scop filtrarea apelurilor de urgență și reducerea timpului de intervenție a Serviciilor Specializate de Urgență.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!