O companie de consultanță cu un nume colorat! Istoria Magenta, chiar de la fondatori

O companie de consultanță cu un nume colorat! Istoria Magenta, chiar de la fondatori

„Numele „Magenta” s-a născut într-o seară din 2006, la un „ceai” cu gașca de prieteni (ca și orice brainstorming, de altfel). Idei au fost multe – Guguță, Gold, Vip, Haiduc... Într-un final s-a ajuns la o culoare cu un nume deosebit, care semnifică armonia, bunătatea și dragostea. De atunci încoace așa și ne numim – Magenta. Magenta Consulting”, povestește echipa de consultanță.

Dumitru - un extrovert înnăscut 

Magenta s-a născut în sufletul lui Dumitru – un tânăr cu părul negru și cârlionțat, înalt și slab, foarte deștept (chiar dacă nu-i prea plăcea să studieze, nu după regulile școlii, cel puțin), crescut într-o familie de intelectuali din Chișinău, cu un doctorat și cu câteva masterate și MBA-uri din Moldova și Suedia în spate. Era și este un extrovert înnăscut – oricine a vorbit cu el, cel puțin o dată, a simțit energia și entuziasmul pe care mulți dintre noi nu înțelegem până la capăt de unde-l ia. Dar lasă-l să fie acolo unde este – motorul care mișcă în secret Magenta. 

Primul birou și cele două fotolii din catifea roșie

Primul birou Magenta cu intrare separată a fost cel de pe strada 31 august, acum Hotel Zentrum. Trebuia să intri în curte și să treci de un colț. Unde se afla Magenta nu era clar nici de la prima vedere și nici de la a doua. Era un birou cu 2 etaje, unite printr-o scară în spirală. În acel birou erau de toate – și mesele angajaților, și primele focus grupuri, și primul call centru CATI, și arhiva. Atunci eram puțini și foarte uniți, chiar ca o familie, iar fiecare zi de naștere era sărbătorită cu mâncare adevărată – sarmale, clătite și Букет Молдавии. Mi s-au întipărit foarte bine în minte 2 fotolii, roșii, din catifea, care stăteau la perete și lumina bătea frumos pe ele – atunci mi se păreau învechite, astăzi aș zice că-s chiar foarte stilate. Retro. Păi, uite așa era și la noi – retro.

Focus Grupurile Gura Căinarului

În primii ani am realizat o serie de focus grupuri pentru Gura Căinarului. Noi credem că anume din acele focus grupuri s-a născut necesitatea de a crea brandul OM și credem că tot atunci el s-a și născut. La început era greu, pentru că atunci când ești mic, fiecare client contează (nimeni nu a anulat acest principiu nici până acum). Produsul pe care-l oferim noi nu e pâine caldă din cuptor și, dacă ai ratat 2-3 oferte, poți să rămâi chiar și fără de salarii pentru angajați în luna respectivă. Pe parcurs, am reușit să colaborăm în cadrul mai multor proiecte sociale cu clienți și organizații cu care chiar ne mândrim: Banca Mondială, UNDP, Unicef, UNFPA, SOROS, Centrul PAS, IPP și altele. 

În 2009, atunci când a fost instalat primul call centru CATI, operatorii făceau sondaje la telefon în fiecare colț al încăperii, chiar și din fotoliile mele preferate, iar chestionarul îl știam pe. de. rost. Atunci am înțeles că e timpul să schimbăm biroul.

Colegi ne deveneau prietenii

Dacă anterior echipa de operatori erau prietenii fiecăruia dintre noi, astăzi echipa operatorilor activi din teren a crescut la aproximativ 100 în toată țara. Primii ani colectam sondajele pe hârtie. Chestionarele din teren arătau, cum să vă spun, ca niște chestionare din teren – pătate, boțite și mâzgălite... Uneori, mai primeai câte un chestionar frumos și îngrijit – atunci era clar că ceva „не то...”. De 5 ani noi nu mai facem chestionare pe hârtie, totul este automatizat pe o platformă online, însă operatorii îi verificăm din prima zi când am mers în teren și până acum: o parte din respondenți sunt telefonați pentru a confirma realizarea sondajului.

Departamentul de logistică a trecut prin foc și pară, cele mai challenging proiecte pe care mi le amintesc au implicat organizare și mult lucru logistic. Un proiect care ni s-a memorat în mod special a fost în 2011 – atunci când a trebuit să realizăm un recensământ școlar și acesta a implicat peste 1300 de școli din toată țara – a fost un volum imens de lucru din punct de vedere logistic. Și în 2014 a fost un proiect mai complicat, unde trebuia să organizăm o serie de focus grupuri pentru un client de peste hotare. Era un segment complicat, iar consultantul de peste hotare urma să modereze focus grupurile. Încă un proiect de proporții a fost și în 2015. Acesta a inclus colectarea de date de la toate primăriile din Moldova. Au fost proiecte mari și grele, însă, datorită lor, acum suntem o echipă de iron men și iron ladies.

Magenta de astăzi și cea de mâine

În continuare principiile noastre au rămas neschimbate – credem că noi trebuie să aducem valoare pentru client, să furnizăm date corecte, care să prezinte realitatea așa cum este, îi place asta clientului sau nu. Noi credem că cercetările nu merită realizate dacă nu ești gata să accepți realitatea. Da, înainte de a ne porni în drum, avem ipotezele noastre – însă scopul nostru nu este să le confirmăm. Doar atunci când știi realitatea și ce crede cu adevărat consumatorul, poți lua decizii informate.

În câțiva ani ne vedem „în pas cu tehnologia” – cum se spune în Moldova. Vorbind sincer, chiar așa și ne vedem. Research-ul se dezvoltă, totul trece pe online, chestionarele devin mai scurte și cresc cercetările din datele secundare – cele care se generează automat, și noi ne dorim să ne dezvoltăm în aceeași direcție. Ca planuri mai apropiate – anul acesta pregătim un serviciu nou, care credem că va fi util pentru mulți clienți, vă povestim despre el mai târziu.

***

Se spune că 13 nu este o cifră norocoasă, însă pentru Magenta aceștia au fost cei mai fenomenali 13 ani. Mulțumim tuturor celor care au făcut și încă fac parte din echipă de-a lungul anilor, și au contribuit cu câte un pic de personalitate și suflet. Mulțumim clienților și partenerilor fără de care nu am fi unde suntem acum. Un deosebit mulțumesc concurenților, care ne-au motivat să vrem să fim mai buni. 

Povestea completă o găsiți AICI.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Dodon nu va părăsi țara. Ex-președintele anunță că a renunțat la deplasarea în România

Dodon nu va părăsi țara. Ex-președintele anunță că a renunțat la deplasarea în România

Ședință de urgență: Apă-Canal se va adresa instituțiilor statului, în contextul deconectărilor de energie electrică

Ședință de urgență: Apă-Canal se va adresa instituțiilor statului, în contextul deconectărilor de energie electrică

PROFESIONIȘTII|Strateg de marketing: „Meseria asta e un dans frumos între cifre și creativitate” (VIDEO)

PROFESIONIȘTII|Strateg de marketing: „Meseria asta e un dans frumos între cifre și creativitate” (VIDEO)

Advertoriale
Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Scopul și valorile maib, într-o nouă interpretare – prezentate întregii echipe

Scopul și valorile maib, într-o nouă interpretare – prezentate întregii echipe

Grupul ProCredit se alătură Alianței Bancare Net-Zero şi se angajează să stabilească obiective de reducere a emisiilor, cu ajutorul Standardului Net-Zero al inițiativei „Obiective bazate pe știință”

Grupul ProCredit se alătură Alianței Bancare Net-Zero şi se angajează să stabilească obiective de reducere a emisiilor, cu ajutorul Standardului Net-Zero al inițiativei „Obiective bazate pe știință”

EMISIUNI
  • Podcastul „Azi e vinerea” | Miroase a ars la Bismobil Kitchen, emisiunea „Iartă-mă” în justiție și care-i sportul nostru național (VIDEO)
    Podcastul „Azi e vinerea” | Miroase a ars la Bismobil Kitchen, emisiunea „Iartă-mă” în justiție și care-i sportul nostru național (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII|Strateg de marketing: „Meseria asta e un dans frumos între cifre și creativitate” (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII|Strateg de marketing: „Meseria asta e un dans frumos între cifre și creativitate” (VIDEO)
  • DESCIFRAT| Iarna secetoasă și temperaturile record. Cum resimte sectorul agricol schimbările climatice
  • DESCIFRAT| Iarna secetoasă și temperaturile record. Cum resimte sectorul agricol schimbările climatice
Cele mai populare
  • 1
    Deputat ucrainean, în plenul APCE: Rusia încearcă să destabilizeze Moldova. Sunt sigur că cetățenii moldoveni nu vor permite niciodată acest lucru (VIDEO)
  • 2
    Un deputat a fost dat afară din partidul lui Zelenski după ce a mers „să se întâlnească cu diaspora” din Thailanda
  • 3
    11 regiuni atacate, 11 morți și 11 persoane rănite. Autoritățile din Ucraina vin cu precizări în urma atacului cu rachete al Rusiei
  • 4
    Ce s-a ales din faimoasa Fundație „Edelweiss” a lui Plahotniuc, Fundațiile lui Ilan Șor sau „Din Suflet” a primei doamne a lui Dodon (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.