„Printre cele mai mari succese le putem menționa: însăți promovarea educației antreprenoriale în învățământul preuniversitare a început la inițiativa Junior Achievement, ASEM doar ulterior a devenit partener al acestor proiecte. A fost elaborat curriculumul inițial pentru educație antreprenorială, să vedem ce trebuie să predăm acestor copii în școli și în licee. A fost necesar să se elaboreze primele manuale de economie, la fel de JA. Tot ei au inițiat Olimpiada Republicană la Economie, ajunsă deja la ediția a XV-a. Am continuat cu pregătirea profesorilor din licee și școli, în măsura în care anterior nu s-au pregătit cadre pentru predarea cursului de economie și antreprenoriat. În mare măsură ei sunt de formare de alte specialități și au reușit să se califice pentru acest curs grație JA. După aceasta au început o serie de concursuri de diferit gen sau acest program prin care elevii se pot găsi o zi alături de un lucrător într-o fucnție din sectorul real al economiei. E un proiect desfășurat în multe state europene și care place foarte mult copiilor”, ne-a spus Grigore Belostecinic, Preşedinte al Consiliului Director JA, rector ASEM.


Astăzi, oferta educațională JA conține 19 programe, pentru toate nivelurile de vârstă, de la clasa I la XII. Prin simulari la calculator sau în clasă, scenarii, analiză de studii de caz, elevii experimentează roluri din viața reală: consumator, angajat, antreprenor.

Pe 12 aprilie 2019, organizația desfășoară la Chișinău Conferința Regională a rețelei Junior Achievement cu titlul „Educația Antreprenorială – promotor al dezvoltării societății”.

„Să facem o totalizare a tot ceea ce a făcut JA în acest răstimp, să vedem care sunt practicile europene în educația antreprenorială și în acest sens avem mulți invitați din diferite state care vor veni cu informații despre ce este educația antreprenorială în Europa. Vom discuta despre parteneriatele public-privat, ori nu putem vorbi despre educația antreprenorială fără a conecta sectorul privat. Trebuie să învățăm copiii ca să înțeleagă ceva, cu situații de caz din realitățile economice. Trebuie să fie implicați și oameni din business-ul real, pentru a le promova dragostea de a face business, de a face antreprenoriat. Vom vorbi despre noile tehnologii educaționale cu probleme de caz din viața economică reală”, mai spune Grigore Belostecinic.

Scopul principal Junior Achievement constă în motivarea şi pregătirea tinerei generaţii, precum și implementarea practicilor europene în domeniul educației antreprenoriale.

„În paralel vom avea și câteva ateliere de lucru în cadrul cărora von vorbi despre planificarea activităților din cadrul JA Moldova și moldalități prin care să atragem cât mai multe resurse financiare, ori ele costă, ca și fiecare plăcere. Vreau aici să menționez aportul celui care a stat la baza creării organizației, fostul Prim-minitru Ion Sturza. ... Pe parcurs au aderat și alte organizații economice, oameni din business care susțin, inclusiv economic JA și datorită cărora se întâmplă multe activități și se dezvoltă antreprenoriatul în RM”, a mai punctat Belostecinic.


„Și noi Academia de studii Economice din RM și JA Moldova și alte organizații susțin educația antreprenorială ne-am exprimat de mai multe ori dorința ca educația antreprenorială și economia să devină un curs obligatoriu pentru toate nivelurile de instruire sau educația preuniversitară în RM, în toate colegiile și Școlile Profesionale.”.... „Statele dezvoltate din întreaga lume, Europa nu este o excepție, demult au introdus acest curs de educație antreprenorială și economie ca o disciplină absolut obligatorie și i-au apreciat valoare așa precum o merită”, a mai adăugat rectorul ASEM.

P.

Acest material este un Advertorial comercial și nu prezintă punctul de vedere al redacției AGORA. Instituția nu poartă responsabilitate pentru conținutul textului de mai sus.