„Trebuie să dezvoltăm și să dotăm Serviciul 112 cu tehnologii și sisteme complexe, pentru că asta va permite mai multă eficiență și mobilitate echipelor. Viața fiecărui cetățean este extrem de importantă. Vom depune eforturi ca să implementăm și în Republica Moldova sistemele care sunt utilizate în țările europene”, a declarat Chiril Gaburici.

 Totodată, în cadrul ședinței s-a discutat despre extinderea sistemului informațional automatizat al Serviciului 112, prin dotarea cu terminale mobile a unităților de intervenție a serviciilor specializate de urgență. Scopul acestor terminale mobile este de a facilitata comunicarea dintre dispeceratul serviciilor specializate de urgență și echipele de intervenție, prin transmiterea directă a fișei cazului de urgență către echipele de intervenție, astfel fiind evitată comunicare verbală. 

Excluderea acesteia va permite reducerea timpului de alertare a echipajului, eliminarea factorului uman în transmiterea datelor asociate cazului de urgență, dar și evidența automată a etapelor de intervenție la cazul de urgență. 


Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!