Deși spun că și-ar dori să circule gratuit, pasagerii înțeleg motivele pentru care antreprenorii care gestionează liniile de autobuz refuză să țină cont de promisiunea primarului.

„Nimeni nu este obligat să ne ducă gratuit pentru că benzina costă, iar oamenii sunt la muncă” , a spus o femeie.

„Șoferii trebuiau să primească compensații din partea autorităților. Așa reiese că cineva își face reclamă înainte de alegeri, iar oamenii trebuie să sufere”, a adăugat o călătoare.

Prestatorii de servicii susțin că din cauza călătoriilor gratuite pentru pensionari, înregistrează pierderi mari, iar spre deosebire de Întreprinderea Transport Electric ei nu beneficiază de facilități, și nici de subvenții.

„ Alimentez autobuzul cu 100 de litri de motorină pe zi, dar am venit de 2000 de lei. Din acești bani trebuie să plătesc șoferul, taxatorul, pentru reparații, pentru impozite, pentru acte. Nu am primit autobuzele de la stat. Noi le-am cumpărat, am luat credite de la bancă pentru ele”, explică un administrator de linie.

Luni, primarul de Bălți a emis o dispoziție prin care solicită prestatorilor de servicii pe liniile de autobuze 16 și 22 să ofere bilete gratuite pensionarilor. 

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!