„Contăm pe un parteneriat cu CFM care să ofere tarife speciale agenților economici, ce utilizează calea ferată pentru a transporta materialele de construcție, destinate reabilitării porțiunilor incluse în Programul Guvernamental „Drumuri Bune 2 pentru Moldova”, a declarat Chiril Gaburici.

Oficialul a precizat că, odată cu asta, circulația mijloacelor de transport de mare tonaj pe drumurile naționale va fi în scădere, astfel fiind prevenită deteriorarea asfaltului de pe șosele. Gaburici este convins că intenția va fi reciproc avantajoas, întrucât Întreprinderea Calea Ferată își va crește veniturile. 

 „700 de vagoane au fost utilizate în 2018 pentru transportarea materialelor de construcție, inclusiv 270 mii tone de granit, 20 mii tone de pietriș alb și 6 mii tone de bitum. Anul acesta, prin reparația capitală cu prelungirea termenului de exploatare, numărul vagoanelor disponibile a crescut considerabil, avem peste 1 000 de vagoane descoperite, care ar putea să transporte materie primă pentru reabilitarea drumurilor naționale și locale”, a menționat Grigore Condurache, director comercial al CFM.

În 2018, la transportarea mărfurilor pe teritoriul Republicii Moldova, agenții economici au beneficiat de tarife începând cu 3 cenți tona/km. Taxa a variat în funcție de tipul materialelor de construcție, cantitatea și tipul vagonului.