,,Este de datoria noastră să oferim condițiile necesare ca să producem generații capabile să creeze, să se reinventeze și să dea dovadă de creativitate. Instrumentele pe care le oferă domeniul tehnologiei informației desigur că sunt foarte bune şi nu putem să nu le folosim astăzi în procesul educațional”, a declarat premierul Pavel Filip.

Oficialul a accentuat și necesitatea schimbării curriculei și reingineriei procesului educațional.

Pavel Filip a remarcat că țara noastră poate deveni o țară bogată prin educație:

,,Îmi doresc ca instituţiile de învăţământ să producă creieri. Ulterior, produsele care sunt exportate din Republica Moldova să aibă la baza lor materie primă precum: ingeniozitatea, creativitatea și inventivitatea”.

Autoritățile au elaborat și aprobat politici pentru asigurarea în continuare a infrastructurii și accesului, a conținutului digital și serviciilor electronice, dar și a politicilor care ar asigura dezvoltarea competențelor și utilizării.

 Republica Moldova este printre țările cu cel mai rapid și ieftin acces la internet, ocupând locul 3 în lume. 

Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului” este amplasat în cadrul Universității Pedagogice de Stat ,,Ion Creangă” și este dotat cu echipamente digitale educaționale.  Valoarea investițiilor depășește 12 milioane de lei, bani alocați de partenerii externi, companiile private și din buget.

Proiectul pilot „Clasa Viitorului” a fost inițiat în 2017 în 11 instituții de învățământ general. De acesta beneficiază peste 2200 de elevi și 110 de profesori.


Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!