Oficialii au stabilit că odată cu reabilitarea tronsonului vor avea loc și lucrări privind renovarea stației Giurgiulești, reînnoirea și modernizarea liniilor de cale ferată, control-comandă și semnalizare dar și telecomunicații.

„Trebuie să reușim să reconstruim calea ferată nu doar pe acest tronson, dar și de la stația Ungheni până la stația Chișinău, atunci vom avea posibilitatea să majorăm viteza și volumul de marfă transportată pe aceste segmente. Tariful pentru transport se va micșora, ceea ce va reduce volumul de marfă transportată pe drumurile naționale, care sunt supuse lucrărilor de reconstrucție”, a declarat Chiril Gaburici. 

Conform planului de acțiuni, lucrările de proiectare și reconstrucție se vor desfășura pe parcursul anilor 2019-2021. Valoarea proiectului este de peste 55 milioane de euro sub formă de credit și va fi implementat cu suportul Băncii Europene de Dezvoltare și Reconstrucție, Băncii Europene de Investiții și Uniunii Europene.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!