
Vânzările de automobile noi în R. Moldova în primul trimestru din 2019: moldovenii, amatori tot mai mari de SUV-uri
Vânzările de automobile noi din primul trimestru al anului 2019 continuă să releve un tablou de conturare sănătoasă a pieţii, marcată de o uşoară creştere generală, susţinută în principal de SUV-uri, atât cele la preţ mai raţional şi mai accesibil, cât şi cele premium. Practic, SUV-urile cresc cu o cotă mult mai mare decât tempoul general al pieţii, în timp ce alte caroserii cunosc vânzări simţitor mai modeste. Putem afirma că moldovenii preferă tot mai mult SUV-urile, şi dacă anul trecut cota lor trecuse uşor de 50% din totalul automobilelor noi, atunci în primul trimestru al acestui an cota SUV-urilor a urcat deja la 58% din totalul vânzărilor de automobile noi, scrie piataauto.md.
・
Dar, deşi tabloul general cunoaşte schimbări moderate, unele mărci au cunoscut salturi consistente, atât în creştere, cât şi în descreştere.
În total, în primele 3 luni ale anului 2019, în Moldova au fost înmatriculate 1,397 automobile noi, în creştere cu 2.7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-au înmatriculat 1,360 automobile noi.
Dacia rămâne a fi liderul tradiţional al clasamentului, cu 344 automobile vândute în primul trimestru, cu o creştere considerabilă de +15.1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru prima dată în ultima perioadă, SUV-ul Duster l-a depăşit la vânzări pe Logan, cu 145 de unităţi pentru Duster şi doar 133 unităţi pentru Logan!

Skoda ocupă ce-a de-a doua poziţie a clasamentului general, cu 179 de unităţi vândute în primul trimestru. În gama mărcii cehe Octavia rămâne a fi cel mai popular model, cu 57 de unităţi, însă este urmată nu de alte sedanuri, ci din nou de un SUV – Kodiaq. Acesta a înregistrat 35 de exemplare vândute în primele 3 luni. Şi SUV-ul Karoq înregistrează un tempou pozitiv, numărând încă 11 exemplare vândute în acest prim trimestru.

Pe poziţia a 3-a se clasează Hyundai, cu 143 de unităţi livrate. Şi aici toate 3 cele mai vândute modele sunt SUV-uri – Tucson, Santa Fe şi Creta.
O situaţie similară de preferinţa pentru SUV-uri o înregistrează şi Toyota, clasată pe poziţia a 4-a, cu 101 automobile vândute în primul trimistru. Bestseller-ul absolut aici e noua generaţie RAV4, vânzările căreia au cuantificat 48 de unităţi din cele 101. Următoarele modele în topul mărcii nipone sunt C-HR şi Land Cruiser Prado.

Clasamentul e continuat de KIA, cu 83 de unităţi, iar 58 dintre ele revin SUV-ului Sportage. Pe poziţia a 6-a se clasează Ford, cu 68 de unităţi. Marca a reușit o creştere spectaculoasă de +74.4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut tot datorită unui SUV, Kuga, căruia îi revin 15 unităţi. Alte 11 unităţi îi revin pick-up-ului Ford Ranger, însă, atunci când vorbim de SUV-uri în această statistică, nu includem şi modelele pick-up.
Citește continuarea pe piataauto.md.