„Lucrările de reparație a drumului național R1 „Chișinău-Ungheni-Sculeni” sunt în plină desfășurare, la moment drumul este gata în proporție de peste 60%”, se arată într-un comunicat emis de Ministerul Economiei.
Pentru reparația drumului, proiect care valorează 80 de milioane de euro, au fost încheiate cinci contracte, dintre care două cu o companie din Azerbaidjan, alte două cu una din Cehia și un contract cu o companie din Republica Moldova”. Autoritățile au decis să nu le rezilieze. „Deși aceste companii sunt penalizate, continuăm să lucrăm cu ele, pentru că, în caz contrar, ar dura mai mult procesul de relicitare”, a spus șeful de la Finanțe, Chiril Gaburici.

„Nu mai putem tolera restanțele, cetățenii așteaptă de ani buni ca acest tronson să fie reparat. Pentru noi, scopul nu este să reziliem contractul sau să beneficiem de penalități, dar ne dorim să dăm în exploatare cât mai repede acest drum. La moment, se efectuează lucrări de reparație pe patru porțiuni de circa 90 km. A cincea porțiune, drumul de ocolire Ungheni, a fost deja dat în exploatare”, a menționat Gaburici.
Potrivit aceluiași comunicat, reprezentanții companiilor de construcții dau asigurări că finalizarea traseului va fi gata până în luna noiembrie 2019.

Contractele de reabilitare a porțiunilor drumului național R1 „Chișinău-Ungheni-Sculeni”, semnate cu companiile Euro-Asian Construction Corporation Evrascon JSC din Azerbaidjan și OHL ZS din Cehia au fost pornite în martie 2014, pe o lungime de 83,82 km, finanțate de Banca Europeană de Investiții. Porțiunile de drum renovate urmau să fie finalizate în luna iulie 2016. Companiile au acum un nou termen la dispoziție pentru a da drumul în exploatare - finele lui 2019.
Rețeaua de drumuri publice din Republica Moldova include peste 9.300 de km, iar drumurile locale de interes comunal ating cifra de 30 de mii km.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.