„Suntem în 2019 și lucrările încă nu sunt nici pe aproape gata. Trei ani ratați în care acest drum ar fi putut alimenta creșterea economică în regiune, conectând regiunile la capitală și la hotarul cu UE. Lucrările executate sunt de proastă calitate. Drumul reparat se strică din urmă. Drumul spre Soroca, finisat 3 ani în urmă, e mai bun în 2019 decât porțiunile de drum de pe traseul Chișinău-Ungheni, recent reparate. Acest drum nu va ține mult și va trebui să-l mai reparăm odată foarte curând”, consideră Alaiba.

El a făcut și o serie de fotografii prin care să-și întărească declarațiile (mai multe aici).

Deputatul a anunțat că a scris o adresare în adresa Ministerului Economiei și Infrastructurii.

„Am întrebat câte penalități s-au încasat de la companii și cât li s-a plătit deja. De asemenea, oamenii de pe loc mi-au spus că pentru unele lucrări au fost subcontractate companii locale. O fi adevărat sau nu, o să vedem. Am întrebat dacă unele lucrări sau unele echipamente au fost subcontractate de la companii-terțe. De asemenea, am întrebat și poziția oficială a ministerului despre mersul și calitatea lucrărilor”, spune parlamentarul.

Contractele de reabilitare a porțiunilor drumului național R1 „Chișinău-Ungheni-Sculeni” au fost pornite în martie 2014, pe o lungime de 83,82 km, finanțate de Banca Europeană de Investiții.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!