La totalul businessului Schwarz, piaţa din țara vecină România a contribuit cu circa 4% în condiţiile în care Kaufland a ajuns anul trecut la 2,4 miliarde de euro, iar Lidl s-a apropiat de 1,7 miliarde de euro, conform estimărilor ZF.
Kaufland a obţinut în prima jumătate a anului trecut afaceri cu 9% mai mari decât cele din primul semestru al lui 2017, arată calculele efectuate de ZF pe baza datelor publice, ritmul de creştere menţinându-se şi în a doua parte a lui 2018. Astfel, gigantul Schwarz deţine în România două reţele aflate în top trei jucători din comerţul alimentar, Kaufland fiind şi liderul pieţei.
CEO-ul grupului Schwarz, Klaus Gehrig, a pus evoluţia pozitivă în 2018 a gigantului la nivel mondial pe seama “noilor deschideri şi a preţurilor atrăgătoare”. Evoluţia Kaufland a fost mai slabă ca cea a Lidl, iar explicaţia constă în faptul că segmentul hipermarketurilor a fost afectat de schimbările comportamentului de consum pe pieţele pe care brandul operează. Mai exact, consumatorii caută tot mai mult magazine mici, aflate aproape de casă sau birou. Investiţiile viitoare merg însă îmbunătăţirea experienţei de shopping şi către extinderea categoriilor de produse.
De menționat că în acest an urmează să fie deschise primele magazine Kaufland la Chișinău. Anunțul a fost făcut de conducerea companiei încă în decembrie anul trecut, în cadrul unui eveniment organizat cu ocazia montării acoperișului viitorului supermarket.
„Ideea expansiunii în Republica Moldova s-a născut acum 5 ani. Inițial, am stabilit să începem cu 3 magazine la Chișinău, iar apoi să mai deschidem cel mult alte 6 magazine pe teritoriul Republicii Moldova. Astăzi ne gândim deja la deschiderea a 20 de magazine în întreaga țară și, mai mult, la construcția unui centru logistic propriu în decursul următorilor 10 ani. Astfel, investitia va ajunge la peste 300 de milioane de Euro și vom crea pe termen lung peste 2.000 de locuri de muncă”, declara atunci Marco Hoessl, CEO Kaufland România, Cehia și Republica Moldova.
Potrivit sursei, investițiile făcute în Republica Moldova pe parcursul anului 2018 se ridică la aproximativ jumătate de milion de euro.
În România, liderul comerţului local are achiziţionate 40 de terenuri pentru a deschide câte zece magazine pe an în perioada 2019-2022, conform surselor ZF. Lanţul german de hipermarketuri ar urma să ajungă la 160 de magazine şi afaceri de peste trei miliarde de euro în 2022, conform unor surse ZF apropiate companiei.
Cine este Dieter Schwarz, proprietarul magazinelor Lidl şi Kaufland
Numele lui Dieter Schwarz (79 de ani) poate nu spune mare lucru, însă există puţină lume care să nu cunoască magazinele Lidl şi Kaufland, al căror proprietar este. De altfel, într-o industrie dominată de giganţi financiari şi listări la bursă, grupul Schwarz este una dintre puţinele afaceri de familie rămase. Cu o avere estimată la 23,3 mld. dolari, Dieter Schwarz este al 36-lea cel mai bogat om din lume, potrivit clasamentului realizat de revista americană Forbes. Aflat la mai puţin de 60 de kilometri de Stuttgart, oraşul Heilbronn este cunoscut pentru arhitectura tipic germană, pentru puternica industrie a vinului şi pentru businessurile care l-au ales ca centrul de dezvoltare. Puţini sunt cei care ştiu că unul dintre cei 125.000 de locuitori este şi unul dintre cei mai bogaţi oameni din Germania şi din lume. Despre germanul Dieter Schwarz trebuie să cauţi mult pentru a găsi câteva informaţii biografice credibile. Forbes scrie că este unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri din lume şi că este căsătorit de mai bine de 50 de ani şi are două fiice. Dieter Schwarz, care se implică încă în conducerea grupului de comerţ, a moştenit businessul de la tatăl său, fondatorul imperiului de comerţ. Miliardarul a început să lucreze pentru afacerea familiei în tinereţe şi în timp a reuşit să o extindă la nivelul întregii Europe.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.