„Noua disciplină a fost introdusă în grabă, fără o concepție și un curriculum discutate public în prealabil la scară națională, fără girul comunității științifice – pedagogice, psihologice, medicale și fără manuale, de parcă cineva ne-ar mâna cu biciul ca să ne asociem cât mai grabnic unor concepte educaționale străine îndoielnice și chiar scandaloase, de parcă părinții și buneii și-ar fi delegat drepturile parentale unor ONG-uri de factură dubioasă”, se arată în textul scrisorii.

Autorii documentului consideră că educația pe care o desprind elevii de la aceste lecții ar fi perversă:

„Nu cumva cineva își dorește intenționat să otrăvească conștiința morală și sănătatea fizică și psihică a copiilor noștri, obligându-i, fără acordul părinților, la o educație perversă?”.

Mai mult, semnatarii se întreabă dacă nu cumva obiectul de studiu ar promova practicile minorităților sexuale.

„Nu cumva această disciplină școlară – așa cum a fost concepută și introdusă în planul de învățământ – are ca scop facilitarea tacită a promovării prin intermediul învăţămîntului public  a tot soiul de practici ale unor minorități sexuale, inclusiv a pedofililor?”, se arată în scrisoare.

Părinții și bunicii care au semnat documentul susțin că nici educația sexuală nu-și are loc în programul de învățământ:

„E suficientă doar o fugară incursiune în curriculumul disciplinei, ca să te convingi că acesta conţine, la capitolul Educaţie pentru sănătate, tematici ale educaţei sexuale explicite, adică idei și concepte contrare practicii educaționale general-umane, moralei creștine, specifice culturii noastre naționale - care afirmă că relațiile dintre bărbat și femeie sunt asociate căsătoriei, dragostei, fidelității. 

Din câte aflăm, educaţia sexuală este predată în școlile noastre şi în cadrul altui obiect opţional, cu denumirea generică Educaţie pentru sănătate, iar părinţii nu sunt la curent cu ideile care le sunt predate copiilor în cadrul acestuia”.Ministerul Educației nu a comentat, deocamdată, această scrisoare.

Cursul de Dezvoltare personală este o alternativă pentru orele de Diriginție și Educație Civică. Conceptul a fost introdus de la începutul acestui an de studii și este destinat elevilor din clasele I-XII.



Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!