Fiecare societate pe acțiuni ar urma să fie responsabilă de câte un domeniu: infrastructură, călători și mărfuri. Totodată, ar urma să fie create Agenția Feroviară și Autoritatea de Investigare a Accidentelor.

În comunicat se mai menționează că piața feroviară din Moldova trebuie să fie deschisă pentru „actori privați și atragerea noilor operatori feroviari”.

Modificările ar face parte din Foaia de Parcurs privind restructurarea sectorului feroviar și a CFM pentru anii 2018-2021. Subiectul a fost discutat, luni, în cadrul unei întrevederi dintre ministrul Economiei Chiril Gaburici și directorul executiv al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru Europa de Est și Caucaz, Matteo Patrone.

Concepția cu privire la restructurarea sectorului feroviar a fost aprobată prin Hotărârea Guvernului în decembrie 2017. În document sunt descrise nouă variante de posibile structuri ale CFM, inclusiv cea menționată mai sus. „Ar fi o evoluție de perspectivă de tip holding. Prin urmare, implementarea acestei opțiuni va presupune etape intermediare”, se arată în document.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!