Legea în cauză aprobă executarea obiectivelor de investiţii, astfel:

-Autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani-Siret, care începe de la Autostrada A3 Bucureşti-Borş în apropierea Municipiului Ploieşti până la Vama Siret, Judeţul Suceava de la frontiera de Nord a României cu Ucraina, denumită în continuare „Autostrada Unirii Principatelor Române”.
-Autostrada Focşani-Albiţa, care începe de la Autostrada Unirii Principatelor Române în apropierea Municipiului Focşani până la Vama Albiţa, judeţul Vaslui de la frontiera de Est a României cu Republica Moldova, denumită în continuare „Autostrada Basarabia”.

Cele două obiective de investiţii vor fi finanţate din bugetul de stat al României, procedurile necesare pentru realizarea obiectivelor de investiţii urmând să înceapă în termen de 90 de zile de la intarrea în vigoare a prezentei legi.

Propunerea legislativă urmează să fie dezbătută şi adoptată în Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional.

Iniţiativa legislativă aparţine senatorului PMP, Gabi Ionaşcu.

Amintim că despre o eventuală autostradă care să lege partea de est a României cu Republica Moldova se vorbește încă de prin 2014. Aceasta era planificată să aibă 314 km și să urmeze ruta: Ploiești–Buzău–Focșani–Albița–Republica Moldova. În aprilie 2014 miniștrii Transporturilor din Republica Moldova, România și Ucraina au agreat traseul Autostrăzii Inelare a Mării Negre pe teritoriul celor trei state. Conform Declarației comune a miniștrilor Transporturilor din Moldova, România și Ucraina, ruta viitoarei Autostrăzi Inelare a Mării Negre (AIMN) va avea două direcții: de la Odesa spre București prin Chișinău – Ungheni și respectiv de la Odesa spre București prin Reni - Giurgiuleşti – Galați.

În decembrie anul trecut președintele României, Klaus Iohannis, a promulgat Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Târgul Mureș-Iași-Ungheni, numită și „Autostrada Unirii”. Potrivit proiectului, aceasta va avea o lungime de 320 de kilometri și va cuprinde trei tronsoane: Târgu Mureş – Ditrău, Ditrău – Târgu Neamţ și Târgu Neamţ – Ungheni. Costurile de realizare a autostrăzii sunt estimate la peste 4 miliarde de euro, fiind, de altfel, cea mai scumpă autostradă din România. 

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!