Autostradă până în Vama Albița: Senatorii români au aprobat construcția

Autostradă până în Vama Albița: Senatorii români au aprobat construcția


Camera senatorilor din Parlamentul de la București a adoptat un proiect legislativ care prevede construcția a două autostrăzi. Este vorba de „Autostrada Unirii Principatelor Române” şi „Autostrada Basarabia”, ultima urmând să ajungă până în Vama Albița, la frontiera cu Republica Moldova.

Legea în cauză aprobă executarea obiectivelor de investiţii, astfel:

-Autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani-Siret, care începe de la Autostrada A3 Bucureşti-Borş în apropierea Municipiului Ploieşti până la Vama Siret, Judeţul Suceava de la frontiera de Nord a României cu Ucraina, denumită în continuare „Autostrada Unirii Principatelor Române”.
-Autostrada Focşani-Albiţa, care începe de la Autostrada Unirii Principatelor Române în apropierea Municipiului Focşani până la Vama Albiţa, judeţul Vaslui de la frontiera de Est a României cu Republica Moldova, denumită în continuare „Autostrada Basarabia”.

Cele două obiective de investiţii vor fi finanţate din bugetul de stat al României, procedurile necesare pentru realizarea obiectivelor de investiţii urmând să înceapă în termen de 90 de zile de la intarrea în vigoare a prezentei legi.

Propunerea legislativă urmează să fie dezbătută şi adoptată în Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional.

Iniţiativa legislativă aparţine senatorului PMP, Gabi Ionaşcu.

Amintim că despre o eventuală autostradă care să lege partea de est a României cu Republica Moldova se vorbește încă de prin 2014. Aceasta era planificată să aibă 314 km și să urmeze ruta: Ploiești–Buzău–Focșani–Albița–Republica Moldova. În aprilie 2014 miniștrii Transporturilor din Republica Moldova, România și Ucraina au agreat traseul Autostrăzii Inelare a Mării Negre pe teritoriul celor trei state. Conform Declarației comune a miniștrilor Transporturilor din Moldova, România și Ucraina, ruta viitoarei Autostrăzi Inelare a Mării Negre (AIMN) va avea două direcții: de la Odesa spre București prin Chișinău – Ungheni și respectiv de la Odesa spre București prin Reni - Giurgiuleşti – Galați.

În decembrie anul trecut președintele României, Klaus Iohannis, a promulgat Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Târgul Mureș-Iași-Ungheni, numită și „Autostrada Unirii”. Potrivit proiectului, aceasta va avea o lungime de 320 de kilometri și va cuprinde trei tronsoane: Târgu Mureş – Ditrău, Ditrău – Târgu Neamţ și Târgu Neamţ – Ungheni. Costurile de realizare a autostrăzii sunt estimate la peste 4 miliarde de euro, fiind, de altfel, cea mai scumpă autostradă din România. 

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
De ce gazoductul Iași-Ungheni-Chișinău nu poate funcționa la capacitate maximă

De ce gazoductul Iași-Ungheni-Chișinău nu poate funcționa la capacitate maximă

Rusia: Autoritățile au cenzurat Youtube pentru a împiedica promovarea candidaților anti-Putin

Rusia: Autoritățile au cenzurat Youtube pentru a împiedica promovarea candidaților anti-Putin

Vaccinarea pe roți: Unde vor staționa astăzi cele două puncte mobile de imunizare

Vaccinarea pe roți: Unde vor staționa astăzi cele două puncte mobile de imunizare

Advertoriale
Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Autoritățile locale din Cupcini vor aloca 200 mii de lei pentru un bust în memoria primarului socialist Ivan Ostaficiuc (DOC)
  • 2
    Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)
  • 3
    Peste 1.000 de infectări noi în Moldova: Printre acestea, 869 de persoane nevaccinate
  • 4
    R. Moldova urcă 12 poziții în clasamentul mondial al libertărții economice. Ce țară în fruntea topului
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.