Zboruri anulate vs zboruri întârziate

Aceste două încălcări sunt cele mai răspândite abateri care nu respectă în totalitate drepturile pasagerilor. Deși numărul acestora este diferit, întârzierile reprezintă o problemă ce poate apărea la orice zbor, chiar și cu jumătate de oră înainte de ora preconizată de decolare. În timp ce pentru a anula un zbor este nevoie de motive mult mai bine argumentate. Chiar dacă numărul diferă, aceste două încălcări au înregistrat în 2018 aceeași tendință de creștere.

Potrivit datelor Agenției europene EuroControl, numărul de zboruri anulate și întârziate a crescut cu 50% comparativ cu anul 2017. Astfel, în pofida reglementărilor legislative europene, companiile avia continuă să încalce aceste prevederi.

Numeric vorbind, numărul zborurilor întârziate a fost de aproximativ de 700 mii. Dintre acestea aproximativ 390 de mii de zboruri întârziate în Europa, iar 260 de mii în SUA. Putem observa faptul că numărul de zboruri ce au fost întârziate din Europa este aproape cu 50% mai mult decât cele din SUA, ceea ce este cauzat de sistemul european aerian foarte fragmentat, acesta înregistrând cel mai mare număr de companii aeriene din lume. Cu toate acestea, Regulamentul cu privire la gestionarea zborurilor perturbate (zboruri întârziate, refuzuri la îmbarcare, zboruri anulate) funcționează foarte bine în UE - pasagerii pot obține compensații

La capitolul anulări dinamica este aceeași, numărul de anulări a zborurilor a crescut procentual cu 53% de procente comparativ cu anul trecut, conform Eurocontrol. Numărul acestora ajungând la 110 de mii de anulări de zboruri, 20% dintre care au fost anulate din cauza grevelor angajaților aeroportului sau companiilor. Aceste cifre arată incapacitatea companiilor de a controla starea companiei, a angajaților, dar și de a anunța pasagerii preventiv despre anulările ce vor avea loc.

Drepturile pasagerilor

În contextul numărului crescând de anulări și întârzieri a zborurilor este important ca pasagerii să își cunoască drepturile. Este esențial ca aceștia să știe că pot beneficia de compensații, returnarea costului biletului, un bilet alternativ sau servicii de îngrijire a pasagerilor din partea companiei. Pasagerii pot fi despăgubiți cu sume de până la 600 Euro în dependență de distanța ce se preconiza a fi parcursă în caz de anulări și în dependență de timpul întârzierii avionului în caz de întârziere. De asemenea, refuzul la îmbarcare a pasagerilor este penalizat de către legislația europeană.

Dacă ai avut parte de incidente precum un zbor anulat sau un zbor întârziat sau refuz la îmbarcare în ultimii 3 ani, poți primi despăgubire acum. Iar dacă ai nevoie de consultanță și sprijin din partea unor instituții și societăți competente, specialiștii de la AirAdvisor sunt gata să te ajute. Aceștia îți vor verifica zborul, îți vor spune care e suma la care poți pretinde și te vor ajuta în tot procesul premergător. Nu ezita să îți faci drepturile respectate! 

P.

Acest material este un Advertorial comercial și nu prezintă punctul de vedere al redacției AGORA. Instituția nu poartă responsabilitate pentru conținutul textului de mai sus.