Peter White, specialist marketing în cadrul proiectului ACED, a prezentat principalele tendințe ale pieței internaționale de fructe, dar și modalitatea de a pr ezenta și promova produsele moldovenești în cadrul expozițiilor. Aceste cunoștințe vor ajuta antreprenorii agricoli să sporească eficiența participării la expozițiile internaționale. Producătorii și procesatorii moldoveni au fost îndemnați să fie activi în cadrul forurilor, să prezinte avantajele și să pun ă accent pe calitățile gustative ale fructelor și legumelor produse în țara noastră. Sloganul moldovenesc la expozițiile internaționale rămâne „Un gust deosebit” - ”Taste makes the difference”.
„Participa rea la expoziții este foarte importantă pentru producătorii din Republica Moldova, în particular Fruit Logistica pentru că este cel mai important eveniment de acest tip din Europa și în lume. De regulă, această expoziție este vizitată de cei mai importanți operatori din domeniul fructelor și legumelor, sunt prezente companiile furnizoare de echipamente pentru logistica fructelor și pentru infrastructura de postrecoltare. Contactele pe care le stabilesc producătorii în cadrul acestor expoziții sunt foarte va loroase, în special în această perioadă cînd este necesar de a diversifica piețele”, afirmă Iurie Fală, directul executiv al Asociației Moldova Fruct.
Totodată, reprezentantul Asociației Moldova Fruct a declarat că l a expozițiile din anii precedenți antreprenorii agricoli au reușit să stabil ească contacte cu potențiali parteneri, s - au făcut cîteva livrări de încercare pe piața Uniunii Europene și aceste contacte permit asociației să - și completeze agenda de lucru pentru anul curent cu discuții cu repre zentanți ai rețelelor comerciale din diferite țări.
Aliona Mandatii este producător de fructe din raionul Florești și va vizita expoziția Fruit Logistica pentru a doua oară. „Am participat și anterior la expoziții internaționale, cel mai mult îmi place Fruit Logistica de la Berlin. În rezultatul expoziție de anul trecut am reușit să stabilesc o legătură stabilă cu un cumpărător din România. Pot afirma cu certitudine că participarea producătorilor și procesatorilor moldoveni la expozițiile internaționale este nu doar necesară, ci obligatorie. În cadrul expozițiilor putem vedea tendințele pieței, soiurile solicitate de cumpărător, ambalajul utilizat. Eu, dar și alți producători am decis să defrișăm soiurile care nu mai sunt solicitate”, a precizat sursa.
Expoziția Fruit Logisti ca se va desfășura în perioada 4 - 6 februarie la Berlin, Germania, iar Gulfood, Dubai între 8 și 12 februarie, curent. Standul moldovenesc la Berlin va ocupa o suprafață de 39 de metri pătrați, iar la Dubai - 57 de metri pătrați. Fiecare companie participan tă la cele două expoziții va avea propria măsuță, la care va primi vizitatorii și promova produsele proprii. Prezentarea standurilor Republicii Moldova la aceste expoziții va fi susținută de Proiectul Competitivitatea Agricolă și Dezvoltarea Întreprinderil or (ACED), finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională și Corporația Provocările Mileniului.
Producătorii și procesatorii care urmează să participe la expoziții au fost selectați în baza unui concurs. Doritorii au completat un for mular de aplicare în care au justificat motivația și gradul de pregătire pentru a participa la expoziții internaționale, aptitudini și competențe de a reprezenta compania în cadrul expozițiilor.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.