1. Ai un site optimizat, dar fără backlink-uri

Optimizarea propriu-zisă a site-ului este foarte importantă pentru rezultate bune din SEO, dar este numai prima parte dintr-o strategie complexă, cu adevărat eficientă de îmbunătățire a pozițiilor în rezultatele motoarelor de căutare. Ce folos că ai o bijuterie de site, dacă nimeni nu știe unde este îngropată?

Google și alte motoare de căutare pun mare valoare pe „voturile de încredere” reprezentate de backlink-uri. Mențiunile site-ului tău în mediul online, de către pagini cu autoritate mare îi demonstrează valoarea.

Specialiștii de la Google au luptat în mod repetat cu tehnicile de manipulare a link-urilor (optimizare site-uri Black Hat), dar nu au renunțat până în ziua de astăzi la ideea aceasta. Ceea ce s-a schimbat cu adevărat este că backlink-urile trebuie să prezinte valoare și pentru utilizatori.

O bază de mențiuni online sănătoase, din partea unor site-uri cu autoritate mare, preferabil din aceeași nișă sau o nișă complementară, încadrate într-un conținut valoros sunt un plus enorm pentru o prezență online puternică. Astfel de backlink-uri îți vor aduce și trafic din recomandări (Referral traffic), un adevărat bonus, mai ales dacă astfel îți crești numărul de clienți.

Este un lucru bine cunoscut în lumea experților SEO că dacă două site-uri din aceeași nișă sunt la fel de bine optimizate On Page, anume calitatea și numărul backlink-urilor vor face diferența. Așadar, dacă ai făcut tot ce poți cu optimizarea online a site-ului, dar încă nu ai întrecut concurenții, trebuie să îți schimbi prioritățile.


2. Ai un site optimizat demult, cu tehnici învechite

Ai apelat cu ani buni în urmă la un expert SEO sau o agenție de marketing digital, dar de atunci nu ai mai intervenit în evoluția site-ului tău? O greșeală enormă, dar ușor de înțeles – când ai o afacere, ai prea multe pe cap, pentru a ține cont de fiecare aspect...

Și totuși, optimizarea site-ului nu este un lucru de ignorat. În ultimii zece ani, din câteva reguli clare și simple de aplicat, SEO a devenit un domeniu vast, complex, cu o mulțime de iceberg-uri gata „să-ți scufunde Titanicul”. Datorită dezvoltării inteligenței artificiale, apariției Rank Brain, schimbărilor majore de algoritm, o strategie de SEO ce ar fi funcționat excelent cu un deceniu în urmă nu mai are șanse în 2019.

Este momentul să scuturi praful de pe site-ul tău și să-i oferi o nouă șansă. Cel puțin vechimea site-ului îți oferă un avantaj, tot ce trebuie să faci este să recurgi la metode mai noi de promovare online, iar rezultatele nu se vor lăsa așteptate.

3. Ai un site optimizat, dar fără conținut util

Optimizarea tehnică a site-urilor contează cu adevărat. Viteza bună, structura eficientă și cuvintele-cheie folosite corect sunt semnale excelente în ochii motoarelor de căutare... dar nu și în ochii oamenilor.

Vizitatorii vin pe site-ul tău cu un scop, căutând un răspuns. Iar Google adoră să ofere răspunsurile corecte. Din acest motiv, experții în mediul online susțin unanim: „conținutul este rege”. Oricât de bine optimizat ar fi site-ul tău, pentru conținut util și (important!) fresh vei primi mereu o notă mai bună.

Din acest motiv, trebuie să-ți optimizezi site-ul nu doar pentru motoarele de căutare, dar și pentru vizitatori. De la structura intuitivă la textele clare, bine structurate și cu adevărat informative - fiecare aspect contează. Conținutul bun înseamnă valoare, iar valoarea nu poate fi mimată.


Așadar, problema ta nu este unică. Vestea bună este că există soluții. De fapt, cu experții potriviți, mereu există soluții, trebuie doar să fii deschis și să le accepți. Ce zici, țintești din nou spre locul întâi, începând chiar de azi? 

P.

Acest material este un Advertorial comercial și nu prezintă punctul de vedere al redacției AGORA. Instituția nu poartă responsabilitate pentru conținutul textului de mai sus.