Ai o afacere online? Află din povestea celor șapte pitici meșteri fauri cum să ai cele mai bune vânzări de pe piață

Ai o afacere online? Află din povestea celor șapte pitici meșteri fauri cum să ai cele mai bune vânzări de pe piață
Foto: lorand.biz


Mulți dintre antreprenori își pun adesea îmntrebarea cum să facă să fie mai vizibili și să vândă mai bine pe online. Răspunsul la această întrebare poate fi găsit în Povestea celor șapte pitici meșteri făurari ai afacerii online, semnată de Anabela Luca, de la agenția de marketing online adLemonade din România. Este o poveste haioasă, dar adevărată, despre cum este văzută zona de online de către antreprenori și care sunt cele mai potrivite soluții pentru a avea succes în acest domeniu. 

A fost odata, ca niciodata, un Antreprenor cu o idee geniala deafacere. O idee ce urma sa revolutioneze viata a mii de oameni de peste tot din tara. Era o gama de produse care iti asigurau … FRUMUSETEA ETERNA.

Si, ca sa promoveze aceasta idee, a hotarat sa isi faca un website. Plin de entuziasm, Antreprenorul merse la coliba Vrajitorului Web Designer si ii prezenta toata ideea de afacere, spunand ca isi dorea un website care sa fie neasemuit de frumos si sa uimeasca pe oricine il va accesa.

Vrajitorul Web Designer i-a pus intrebari ca sa inteleaga mai bine afacerea si l-a sfatuit prieteneste ca nu e suficient sa aiba imagini frumoase si produse bune. Va trebui sa se gandeasca lafunctionalitatea site-ului, la cat de usor de navigat va fi, cat de repede se incarca sau cat de repede se poate face o comanda.

Insa, Antreprenorul nici nu voi sa auda. S-a incruntat si a poruncit Vrajitorului Web Designer sa faca intocmai cum ii spusese.

Zis si facut. Doua luni trecura si iata ca Antreprenorul avea site-ul gata. Pozele erau mari si frumoase, cu produsele care asigurau frumusetea eterna si persoane care au beneficiat de ele.

Insa paginile se incarcau greu, meniul site-ului nu era foarte clar si, daca doreai sa faci o comanda, trebuia sa dai scroll pana in josul paginii, unde aveai un buton abia vizibil. Iar apoi trebuia sa completezi un formular interminabil.

Entuziast, Antreprenorul a dat o petrecere de 3 zile si 3 nopti prin care serba lansarea site-ului. Zilele insa treceau si nu venea nicio comanda. Vizitatori erau putini si nu reuseau sa cumpere deloc. Astfel, comenzile se lasau asteptate.

Trecura o luna, doua, trei si nu se schimba nimic. Astfel, Antreprenorul hotari sa mearga la Oglinda Magica Specialistul Online si incepu sa i se planga.

Ii povesti toata aventura de pana atunci. Cum avea niste produse ce asigurau frumusetea eterna, cum le incercase pe propria piele si erau extraordinare, cum isi crease un website nemaivazut, insa nimeni nu cumpara.

Cu lacrimi in ochi, Antreprenorul intreba Oglinda:

-Oglinda, Oglinjoara, cum sa vand online cel mai bine din tara?.

Oglinda Magica Specialistul Online se uita direct in ochiiAntreprenorului si il intreba:

-Sigur vrei sa stii?.

-Da, oricat de crud ar fi adevarul, vreau sa stiu, spuseAntreprenorul.

-Bine, atunc, grai Oglinda. Exista in industria produselor pentru frumusete eterna o tanara Afacere Online care se descurca mult mai bine decat tine.

-Ce anume face diferit fata de mine, nu inteleg? Am facut tot ce am putut mai bine, am niste produse extraordinare, de ce nu cumpara nimeni de la mine?, intreba frustrat Antreprenorul.

-Afacerea Online a invatat cateva lucruri esentiale si le-a aplicat. Ca sa ai succes, trebuie sa oferi valoare clientilor tai de la inceput pana la sfarsit in procesul de vanzare.

Afacerea Online a facut asta din primele momente si clientii o iubesc pentru asta si revin cu bucurie sa cumpere noi si noi produse, zise cu entuziasm Oglinda Magica.

-Eh, valoare! E suficient sa ai un produs bun si el se va vinde de la sine. Sunt sigur de asta!, spuse contrariat Antreprenorul.

-Bine. Daca nu vei incerca sa intelegi mai bine nevoile clientilor tai si sa comunici cu ei pe aceasta directie si vei ramane inchistat in aceasta conceptie limitata despre afacerea ta, de ce te astepti sa ai alte rezultate decat pana acum?, conchise Oglinda.

-Uff, de-as putea afla cum procedeaza Afacerea Online sa aiba atatia clienti si sa fie asa iubita!, spuse suspinand Antreprenorul.

-Haide ca iti povestesc eu. O urmaresc de ceva timp cu placere, spuse zambind Oglinjoara.

Cu o privire neincrezatoare, dar curioasa, Antreprenorul accepta.

-Am cunoscut-o pe Afacerea Online inca de la inceput de drum. Se aventurase prin Padurea Online-ului cu destul de putine resurse, insa avand niste produse revolutionare.

Stia ca le va putea vinde doar daca ofera suficienta valoare ca oamenii sa isi doreasca din tot sufletul sa ii cumpere produsele, insa nu stia cum sa faca un site sau cum sa conceapa o strategie de promovare online.

Mergand prin Padurea Online-ului, a intalnit 7 Pitici Mesteri Faurariexperti in diferite arii ale online-ului si a decis sa le ceara ajutorul in afacerea sa:

Cei 7 Pitici mesteri faurari ai Afacerii Online:

1. Primul a fost Piticul Website. Acesta a invatat-o ce inseamna sa ai un website centrat pe utilizator. A pus in practica principiile de baza pentru un website atractiv, astfel incat oricine intra pe site sa poata naviga usor, sa se incarce repede produsele si descrierile lor si sa poata comanda rapid.

I-a aratat cum sa creeze pagini care vand si cum sa testeze tot timpul mici elemente din site ca sa isi creasca numarul de comenzi.

2. Piticul SEO, mai riguros din fire, i-a aratat cum sa optimizeze cuvintele din site ca sa poata sa apara in cautarile pe Google intre primele rezultate. I-a vorbit despre tag-uri, care sunt un fel de destinatii pentru robotii calatori pe site-uri, si link building, care reprezinta drumurile ce leaga diverse pagini online.

3. Piticul Google Analytics i-a vorbit despre ce se intampla in site, ce fac utilizatorii cand ajung acolo, de ce pleaca sau ce produse prefera. A invatat-o sa isi investeasca resursele financiarein cele mai profitabile produse si sa se indrepte catre orasele de unde avea cele mai multe comenzi.

I-a mai spus ca legea lui Paretto functioneaza si in online: ca 80% din vanzari vin din top 20% clienti si sa aiba mare grija cu acestia (sa stie cine sunt si cum sa ii fidelizeze).

4. Piticul Google AdWords, frate bun cu Piticul SEO, a invatat-o cum sa aduca si mai mult trafic de calitate pe site si sa fie acolo unde clientii ii cauta produsele. I-a aratat ca poate sa-si creasca vanzarile foarte repede, tinand in acelasi timp costurile sub control strict.

5. Piticul Facebook, mai vorbaret el din fire, i-a destainuit ca e important sa comunici cu clientii si sa iei feedback de la acestia, sa inveti din experientele lor si sa ii faci ambasadorii tai pe cei mai multumiti clienti.

6. Piticul Blog, vorbind incet, in barba, ii spuse ca el e expertul din spatele produselor, ca le-a testat si stie cel mai mic detaliu al lor. Si scrie pe tema asta, ca sa stie lumea ca e vorba de niste produse de super calitate.

7. Piticul Newsletter, cel mai prietenos dintre toti, sustine sus si tare ca e important sa tii aproape de clientii tai si sa vorbesti cu ei in permanenta. Sa le intelegi nevoile si sa le arati produsele care li se potrivesc cel mai bine. Datoria lui e sa creeze o relatie stransa cu vietatile din toata padurea, ca toate sa se poata bucura de frumusete eterna.

Afacerea Online, cu ajutorul celor 7 Pitici Mesteri Faurari, a reusit sa prospere si sa atraga atentia si interesul Printului Conversie.

Mai mult, a inflorit o dragoste mare intre cei doi. Astfel, Afacerea Online si Printul Conversie si-au legat destinele si au trait fericiti pana la adanci batraneti generand multe conversii si clienti fericiti…, incheie zambind Oglinda Magica Specialistul Online.

-A, inteleg acum. Deci e nevoie sa lucrez cu cei 7 Pitici ai Online-ului ca sa imi construiesc o afacere prospera. Ei bine, acum pornesc la drum spre Padurea Online-ului, ca sa ii intalnesc.

-Prea bine, Antreprenorule!, zise grabita Oglinda. Insa ia seama sa gasesti reteta proprie de succes cu fiecare dintre ei, asa ca gandeste deschis si urmeaza-le sfatul.

Si incalecai pe-o sa si Antreprenorul isi crescu afacerea.

* Articolul a fost publicat pe blogul lui Lorand Soares Szazs.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Amânările se țin în lanț și la Chișinău! O nouă ședință din dosarul Șor, transferată pe altă dată. Care este motivul

Amânările se țin în lanț și la Chișinău! O nouă ședință din dosarul Șor, transferată pe altă dată. Care este motivul

E oficial: Boris Marcoci este candidatul PAS la alegerile locale din Bălți

E oficial: Boris Marcoci este candidatul PAS la alegerile locale din Bălți

La toaletă, doar cu certificatul de vaccinare. Olanda introduce o nouă restricție anti-COVID-19

La toaletă, doar cu certificatul de vaccinare. Olanda introduce o nouă restricție anti-COVID-19

Advertoriale
MAIB - „Leader in Card Performance 2021”, potrivit Mastercard

MAIB - „Leader in Card Performance 2021”, potrivit Mastercard

Infrastructură modernă de cartier, grație unui parteneriat dintre Inamstro și Primăria Municipiului Iași

Infrastructură modernă de cartier, grație unui parteneriat dintre Inamstro și Primăria Municipiului Iași

Mastercard a acordat FinComBank S.A distincția „Leader in Moneysend: Clickpay.md” pentru leadership în domeniul transferurilor bănești

Mastercard a acordat FinComBank S.A distincția „Leader in Moneysend: Clickpay.md” pentru leadership în domeniul transferurilor bănești

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Scandal într-un troleibuz din capitală: Un tânăr a fost dat afară după ce a refuzat să-și pună masca de protecție (VIDEO)
  • 2
    Veaceslav Platon a depus o plângere pe numele Maiei Sandu la Consiliul pentru Combaterea Discriminării din România. Acesta spune că i s-ar fi încălcat dreptul la demnitate (DOC)
  • 3
    Decizie CtEDO: Alexander Litvinenko, spionul otrăvit cu poloniu, a fost asasinat de agenți ai Federației Ruse
  • 4
    Pfizer/BioNTech anunță că vaccinul său împotriva COVID-19 este sigur pentru a fi administrat copiilor cu vârste de 5 – 11 ani
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.