Autorii proiectului susțin că impactul benzinăriilor duty-free ar duce la prejudicii bugetare de miliarde de lei. Conform unor calcule realizate de companiile petroliere, un litru de benzină, fără TVA și accize, ar costa cu 7 lei mai ieftin, iar un litru de motorină - cu aproape 5 lei mai puțin. Datele ANRE arată că, în mediu pe an, la o stație de alimentare cu carburanți din Moldova se vând peste o mie de tone de produse petroliere. Dacă se vor deschide 10 benzinării - pierderile bugetului statului ar putea fi de circa 100 de milioane de lei.

Alt motiv pentru care deputații susțin anularea legii constă în faptul că scutirea ar putea fi acordată nu doar agenților economici care operează după zona de control al pașapoartelor, dar și companiilor din afara controlului vamal. În document mai scrie că nicăieri în lume nu există astfel de facilități pentru comercializarea produselor petroliere la frontieră.

Proiectul pentru modificarea Codului Fiscal este examinat acum în comisiile parlamentare, urmând să fie propus spre dezbateri la ședința de plen a Legislativului.

În premieră, ideea deschiderii unor benzinării duty-free la punctele de trecere a frontierei R. Moldova a aparţinut celui mai mare operator duty-free din R. Moldova, Companiei „Dufremol”, patronată de familia controversatului primar de Orhei, Ilan Şor, scrie Ziarul de Gardă


Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!