La începutul anului 2019, în Republica Moldova locuiau peste 824 de mii persoane în vârstă de 3-23 ani (23,3% din total populație), cu 11,4% mai puțin față de anul 2013. Reducerea numărului populației a dus la diminuarea numărului de elevi și studenți, dar și copii de grădiniță.
Spre sfârșitul anului 2018, în țară funcționau 1484 instituții de educație timpurie (din care 346 – în urban și 1138 – în mediul rural) cu 175,9 mii locuri. În anul 2018, instituțiile de educație timpurie și grupele pregătitoare din instituțiile de învățământ primar și secundar general erau frecventate de 149,5 mii copii, care au constituit 67% din total populație de 1-6 ani. Grupele de îngrijire a copiilor erau frecventate de 16,3 mii copii cu vârsta 1-2 ani (11%). În anul 2018, la 118 locuri din instituții de educație timpurie reveneau 100 copii, în mediul urban proporția fiind de 100 locuri, iar în mediul rural – de 134 locuri. Cea mai înaltă valoare a acestui indicator a fost înregistrată în raionul Leova (206 locuri), iar cea mai mică – în municipiul Bălți (87 locuri).
În anul 2018, numărul total de elevi și studenți la 10 000 locuitori a însumat cifra de 1239 persoane (în 2013 – 1400). La începutul anului de stduii 2018/2019, numărul total de elevi și studenți a constituit 439 mii persoane, sau fiecare al optulea locuitor al Republicii Moldova. Comparativ cu anul de studii 2013/2014, numărul total de elevi și studenți s-a micșorat cu 58,9 mii, sau cu 11,8%.
În anul de studii 2018/2019, comparativ cu 2013/2014, numărul instituțiilor de învățământ primar și secundar general s-a redus de la 1374 la 1246 unități, iar numărul elevilor în ele – de la 353 la 334 mii persoane. În anul de studii 2018/2019, în comparație cu anul de studii 2013/2014, numărul elevilor din clasele I-IV-a s-a majorat cu 1,2 mii (cu circa 1%), numărul elevilor din clasele V-IX s-a diminuat cu 7,4 mii (cu 4,4%), iar numărul elevilor claselor a X-XII s-a redus cu 11,5 mii (cu 24,7 la sută). În anul 2018, certificate de absolvire a învățământului secundar de treapta I (gimnazial) au obținut 30,6 mii elevi (în 2013 – 35,3 mii), din care 24,1 mii sau 80% au continuat studiile în învățământul secundar de treapta II în același an (38,7% – în învățământul general și 40,3% – în profesional).
În anul de studii 2018/2019, învățământul profesional tehnic a fost organizat în 42 de școli profesionale care oferă programe de formare profesională tehnică secundară, 34 de colegii – programe de formare profesională tehnică postsecundară și 13 centre de excelență care oferă ambele programe de formare profesională, postsecundară și secundară. La începutul anului de studii 2018/2019, în aceste instituții erau 44,3 mii de elevi, dintre care 13,9 mii în școlile profesionale, 17,4 mii în colegii și 13,0 mii în centrele de excelență. Din totalul elevilor înscriși în centrele de excelență, 11,6 mii au fost cuprinși în programe de formare profesională tehnică postsecundară și 1,4 mii în programe de formare profesională tehnică secundară. În anul de studii 2018/2019, comparativ cu 2013/2014, numărul total de elevi înscriși în învățământul profesional tehnic secundar a scăzut cu 2,9 mii persoane sau cu 15,9%. În anul 2018, calificarea în învățământul profesional tehnic a fost obținută de 14,1 mii absolvenți, înregistrând pârți egale pentru fiecare nivel (secundar şi postsecundar).
În anul de studii 2018/2019 au activat 29 de instituții de învățământ superior, numărul de studenți în ele fiind de 60,6 mii persoane. Numărul total de studenți înscriși în învățământul superior a continuat să scadă, în timp de șase ani cu 36,7 mii persoane sau 37,7%. Majoritatea studenților studiau în instituțiile de învățământ superior de stat (50,6 mii sau 83,5%), în timp ce numărul studenților în instituțiile de învățământ superior nestatale (10 unități) era de 10 mii, sau 16,5% din totalul studenților din învățământul superior. În anul 2018, în instituțiile de învățământ superior, 11,9 mii de absolvenți au obținut diploma de licență și 6,2 mii – diploma de master sau echivalentul acesteia. În anul 2018, studiile de doctorat s-au desfășurat în 46 scoli doctorale. Numărul total de studenți-doctoranzi a fost de 1,6 mii persoane, în descreștere cu 11,1% față de anul 2015
Vezi și aceste știri

Lumea-n palmă | Explozii în Crimeea, percheziții la Trump acasă și ape tulburi în Marea Chinei de Sud

Armenia: Cel puțin șase persoane au decedat iar alte 16 au dispărut, după ce un incendiu a izbucnit într-un centru comercial din Erevan
