De ce nu e bine să îți lași mașina parcată la soare. Șoferii pot plăti scump această greșeală

De ce nu e bine să îți lași mașina parcată la soare. Șoferii pot plăti scump această greșeală
Foto: bayut.com



E important să știi de ce nu e bine să lași mașina parcată la soare, ca să eviți eventualele defecțiuni care vor apărea din această cauză. Dacă faci asta în mod repetat pe timpul verii, mai ales în perioadele de caniculă, indiferent dacă ai o mașină nouă sau una mai veche, o să observi că vor apărea unele probleme. Playtech.ro a enumerat mai jos câteva dintre cele mai frecvente defecțiuni cauzate de căldura excesivă.

Mașina parcată mereu la soare va începe să scârțâie din toate încheieturile

Cu toate că par durabile, automobilele sunt foarte vulnerabile la factorii de mediu. Căldura de pe timpul verii, când, pe caroserie, poate ajunge și la temperaturi de 70 de grade Celsius, este cel mai mare dușman al mașinii, după grindină.

În prezent, pentru a reduce greutatea și costurile de producție, companiile auto pun o mulțime de elemente din plastic la mașină. La exterior, ai, în mare parte, un înveliș metalic care se încinge infernal pe caniculă și ajunge să deformeze sau chiar să topească unele piese din plastic. De asemenea, la căldură, metalul se dilată, așa că nu e de mirare că prin toamnă, când se va răci vremea, o să auzi tot felul de zgomote în timp ce mergi cu mașina. Tot ce vezi la o mașină e asamblat, iar șuruburile mai cedează, în timp.

Mașina expusă mult timp la soare riscă să rămână fără frâne

Frânele sunt și ele afectate de expunerea prelungită la soare, chiar dacă mecanismele sunt situate sub caroserie. Nu uita de căldura emanată de asfalt care depășește uneori 50 de grade Celsius. Cele mai vulnerabile sunt furtunurile de frână, pentru că sunt din cauciuc, iar acesta se uzează prematur dacă e expus la temperaturi extreme. În timp, cauciucul își pierde flexibilitatea și devine aproape casant și se crapă sau se sfărâmă.

Aici trebuie inclusă și uzura prematură a anvelopelor. Căldura excesivă este și pentru ele un mare inamic.

Protejează bordul

Nu uita niciodată să aplici pe parbriz acel parasolar acoperit cu un material reflectorizant. Protejarea bordului este crucială pentru că acolo se găsesc principalele comenzi ale mașinii. Acolo este „creierul” automobilului tău. Asta înseamnă că e plin de fire, siguranțe și alte circuite. Căldura extremă le topește la propriu și o să te miri apoi de ce nu mai funcționează un far sau un martor luminos la bord.

În timp, chiar bordul în sine ajunge să crape. S-a întâmplat asta la o Dacia 1310. Crăpase ca un pepene în mai multe locuri, în ciuda faptului că razele soarelui n-au bătut direct în el pentru mult timp.

Volanul are și el de suferit din cauza soarelui

Este indicat să îmbraci volanul cu o husă specială ca să-i prelungești „viața”. Acesta se deteriorează în timp din cauza transpirației mâinilor, care conține săruri și alte substanțe care erodează materialul din care e făcut volanul. Dacă ai un volan îmbrăcat în piele, acesta e și mai vulnerabil. Soarele și, în general, căldura din habitaclu care, vara, devine ucigătoare, contribuie la deteriorarea volanului.

Cedează suspensiile

Mai exact, amortizoarele sunt cele care au de suferit în cazul expunerii prelungite la soare, mai ales dacă sunt suspensii pe ulei. Garniturile din cauciuc care asigură etanșarea camerelor amortizorului se uzează și poți avea scurgeri ale uleiului hidraulic.

Geamurile, la fel, sunt „prăjite” de soare

Sticla este unul dintre cele mai rezistente materiale la intemperii, dar nici aceasta nu e veșnică. Cel mai nefast efect pe care-l are soarele asupra geamurilor unui automobil este mătuirea lor. Din fericire, asta apare în zeci de ani, iar straturile protectoare care se aplică acum pe geamurile auto sunt foarte durabile.


Dragă cititor, urmărim atent ce se întâmplă pe segmentul politic, verificăm datele și sursele, căutăm explicații, oferim contexte, îi invităm în studiou pe cei care trebuie să ne răspundă la întrebări.
Dacă îți place ceea ce citești pe acest site, ne poți susține print-un abonament de membru de doar 48 lei pe lună.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)

Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)

Romeo Lopotencu, demis în toamna anului trecut, restabilit în funcția de directorul al Red-Nord

Romeo Lopotencu, demis în toamna anului trecut, restabilit în funcția de directorul al Red-Nord

Afganistan: Peste 100 de jurnaliști cer ajutorul comunității internaționale pentru sprinjinul libertății presie

Afganistan: Peste 100 de jurnaliști cer ajutorul comunității internaționale pentru sprinjinul libertății presie

Advertoriale
Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Au refuzat să lucreze acolo unde au fost repartizați, așa că au fost obligați, de stat, să restituie banii pentru anii învățați. Avocatul Poporului ia apărarea absolvenților Academiei Militare
  • 2
    Testamentul Prințului Philip al Marii Britanii va rămâne sigilat timp de 90 de ani
  • 3
    Autoritățile locale din Cupcini vor aloca 200 mii de lei pentru un bust în memoria primarului socialist Ivan Ostaficiuc (DOC)
  • 4
    Gazprom, suspectat de manipularea pieței de gaze. Un grup de europarlamentari cer anchetarea companiei
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.