CFM anunță, printr-un comunicat de presă, că este gata să ofere solicitanţilor întreaga informaţie privind volumul mărfurilor trasportate și politica prețurilor. Totodată, CFM susține că în anul 2018 a transportat mărfuri în volum de aproape 5 mii de tone, în sumă de aproximativ 600 mii de lei. Referitor la tarifele percepute, CFM menționează că acestea se stabilesc pornind de la contextul pieţei, luându-se în calcul tarifele transportatorilor auto, aceştia fiind principalul concurent al transportului feroviar. 

CFM mai scrie că este gata să-şi asume întreaga responsabilitate pentru eventuale ilegalităţi identificate.

Ministrul Economiei, Vadim Brînzan a vorbit despre o schemă care ar fi fost organizată la Calea Ferată din Moldova. Ministrul a spus că la CFM se percep taxe de la doi la cinci euro pentru fiecare tonă de marfă transportată pe teritoriul Republicii Moldova. Anul trecut au fost transportate 10 milioane de tone de marfă. Faceți calcule, de la 20 la 50 milioane de euro în bani cash, murdari transmiși din offshore sau în numerar către acești baroni. Sute de milioane de euro în fiecare an se aduceau prin sistemul Căilor Ferate”.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!