
Din Germania, direct la #ROOFOFFLINE2019. Ce ne va spune Anna Katharina Scheidereiter despre „Cool Multinationals”?
La vârsta de 14 ani, un film despre România anilor 90 i-a schimbat viața Annei Katharina Scheidereiter. A plecat din orașul unde s-a născut - Wuppertal, Germania pentru a face voluntariat în România. Mai mult, a îndrăgit atât de tare această țară încât a vrut să obțină și cetățenia. Probabil a fost cel mai greu examen din viața ei, după cum recunoaște chiar ea. Acum își „tachinează” frumos prietenii și colegii ca să fie atenți cu natura, promovând și acasă valorile pe care le cultivă zi de zi în calitate de manager CSR Kaufland România. Anna vine cu un workshop tematic la #ROOFOFFLINE2019 „Cool Multinationals” despre implicare spre CSR și despre cum multinaționalele preiau această responsabilitate socială.
・
Câțiva ani mai târziu, valorile și cultura organizațională au făcut-o să se regăsească în Kaufland, unde, de mai bine de șapte ani, continuă alături de colegii ei să dezvolte proiecte sociale, să încurajeze altruismul și să demonstreze că implicarea face diferența. Activismul civic în companie se traduce prin CSR (Corporate Social Responsibility). Însă există persoane care, prin creativitatea lor schimbă modelul de a face business. Acest lucru se întâmplă și la Kaufland. De patru ani, Katharina face naveta București - Chișinău, unde Kaufland intenționează să deschidă primele magazine în acest an.

„Poziţia de CSR implică nu doar laturi altruiste, civice, dar implică și latura pragmatică. În fiecare an avem o strategie bine pusă la punct, bazată pe cinci piloni care sunt: educaţie, protecţia mediului, proiecte sociale, culturale şi sport. În momentul când primim proiecte pentru finanțări le analizăm prin prisma acestor direcții de dezvoltare. Pentru noi, costurile unui proiect sunt egale cu nevoia pe care o acoperă la nivel de societate atunci când este vorba despre a face lumea asta un pic mai bună. În plus, încercăm să îndrumăm partenerii noştri către un viitor sustenabil în care, la un moment dat, se pot autofinanța.
Sunt unele proiecte care ne sensibilizează și ne fac să privim viața din altă perspectivă. De ani buni suntem partenerii unei tabere pentru copii bolnavi de cancer sau alte boli limitatoare de viaţă. Aici am întâlnit un băiat care a fost foarte bolnav, dar citeam în ochii lui atâta recunoștință pentru fiecare clipă și moment din viața sa. De la el am învățat să prețuiesc ceea ce am și îl port în gând de fiecare dată când cred că am o problemă sau trec printr-o situație dificilă”, a menționat Anna-Katharina.

În toate țările în care este prezent, Kaufland se ghidează după principiile dezvoltării sustenabile. Aceeași direcție este continuată și în Republica Moldova. Astfel, deși încă nu suntem pe piața din Republica Moldova, începând din 2016 Kaufland susține o serie de proiecte speciale și proiecte de responsabilitate socială. În acest an va fi organizat cea dea patra ediție a Festivalului „Bucurie în Mișcare” - eveniment care s-a bucurat de popularitate în rândul tuturor persoanelor de la 0 la 99 de ani.
Am reușit să inaugurăm la Anenii Noi primul centru maternal care va oferi sprijin pentru mamă și copil. În premieră pentru Moldova, Institutul Oncologic a primit în utilizare gratuită o mașină electrică pentru transportarea sângelui. În acest an, vom susține pentru a treia ediție, expediția muzicală LaLaPlay în toată Moldova. Pentru că suntem promotorii unui mod de viață sănătos, am fost partenerii generali doi ani consecutiv la Maraton International Chișinău. În 2017, s-a desfășurat un eveniment de amploare „Sădim Oxigen” în cadrul căruia s-au plantat concomitent 5000 de copaci în cinci sectoare din Capitală. Și acesta e abia începutul.

Vrem să ne continuăm angajamentele pe plan social, iar în acest sens, doar în anul 2018 am investit deja o sumă de aproximativ 500 de mii de euro”, a menționat Anna-Katharina. Katharina crede foarte mult în puterea exemplului și crede că fiecare dintre noi trebuie să facă o schimbare pentru că doar împreună putem contribui la un viitor mai bun pentru generațiile următoare.
„Prietenii mei îmi zic uneori că exagerez când le spun să închidă apa când spală vasele, sau lumina când pleacă dintr-o cameră. Le amintesc mai tot timpul colegilor să nu printeze orice document sau nu primesc prezentările proiectelor decât în format electronic. Cred cu tărie că este obligaţia noastră să nu ne trăim viaţa pe costurile generaţiilor viitoare”.
#ROOFOFFLINE2019 este organizat grație suportului partenerilor:Partener General - Kaufland MoldovaParteneri Silver - Victoriabank, DOR WinesParteneri Gustoși - Wine Gogh, Dallmayr Coffee MoldovaPartener Wellness - ShiromassagePartener - iTicketStandard (11-18 iulie) - 100 leiBusiness Tickets (pentru grup de 5 persoane) - 350 lei