FTC a investigat acuzaţiile potrivit cărora compania de consultanţă politică cu sediul la Londra, Cambridge Analytica, care a lucrat pentru campania prezidenţială din 2016 a lui Donald Trump, ar fi obţinut în mod necorespunzător datele a circa 87 de milioane de utilizatori Facebook. Membrii FTC au votat săptămâna trecută în favoarea unui acord de înţelegere (trei voturi pentru, două voturi împotrivă).

Contribuţia gigantului social media în acest scandal este că nu şi-a respectat obligaţiile de a notifica în mod clar utilizatorii şi de a obţine acordul lor de a le împărtăşi datele.

Facebook şi FTC au declarat pentru BBC că nu au de făcut niciun comentariu cu privire la informaţiile publicate de presa americană. Cu toate acestea, BBC remarcă faptul că suma se încadrează în estimările făcute de Facebook la începutul acestui an, când a anunţat că se aşteaptă să primească o amendă de până la cinci miliarde de dolari.

Dacă suma se va confirma, aceasta va fi cea mai mare amendă impusă vreodată de FTC unei companii din domeniul tehnologiei. Amenda reprezintă un sfert din profitul anual al companiei.

Ministerul Justiţiei din SUA va analiza acordul, dar de obicei nu intervine pentru a schimba deciziile luate de FTC, potrivit presei din SUA. 



Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!