Aceeași sursă notează că atât timp cât părțile nu au convenit asupra prețului, obiectivul vizat prezintă riscuri politice majore. Experții de profil susțin că în câțiva ani, traficul de pasageri de pe Aeroportul Internațional Chișinău se poate aproape dubla, ajungând la cinci milioane de oameni pe an.

Co-proprietarul AEON, Roman Trotsenko, a intensificat negocierile privind obținerea controlului asupra Aeroportului Internațional Chișinău, au declarat pentru Kommersant surse din industrie. Sursa citată notează că reprezentanții lui  Troțenko s-au întâlnit cu reprezentanții lui Șor, la sfârșitul lunii iunie-începutul lunii iulie.

Avia Invest a primit în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău în luna noiembrie 2013 pentru un termen de 49 de ani.

Potrivit condițiilor contractului, compania trebuie să investească în dezvoltarea aeroportului  244,2 milioane de euro și să ofere 1% din venituri în bugetul Republicii Moldova.

La sfârșitul anului 2018, concesionarul a investit 87 milioane de euro, iar traficul de pasageri al aeroportului în anul 2018 a fost de 2,9 milioane de persoane, fiind generat cei care pleacă la muncă din Moldova în Europa și Rusia, precum și de rezidenții din vestul Ucrainei care doresc să ajungă în Rusia.

Potrivit surselor Kommersant, în timpul negocierilor, părțile au încercat să convină asupra transferului controlului asupra aeroportului. În timp ce reprezentanții Avia Invest ar cere aproximativ 200 de milioane de dolari, potențialii cumpărători consideră prețul prea mare.

Experții sunt de părere că, ipotetic, întregul complex al Aeroportului din Chișinău, inclusiv terminalele de pasageri și de marfă, ar putea costa 200 de milioane de dolari.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!