Care este secretul reușitei unei companii: Dezvăluirile Ludmilei Andronic la #ROOFOFFLINE2019

Care este secretul reușitei unei companii: Dezvăluirile Ludmilei Andronic la #ROOFOFFLINE2019

Mari sau mici, din țară sau internaționale, cu sute de angajați sau cu un șef și un subaltern, pentru toate companiile secretul reușitei pare să fie acelaș – comunicarea și învățarea. E constatarea Ludmilei Andronic, Director Afaceri Corporative a companiei Efes, care a stârnit curiozitatea în rândul invitațiilor de la ROOFOFFLINE2019. Cool Multinationals povestind cum cele două componente aplicate eficient, asigură succesul companiei din care face parte.

Ludmila Andronic a fost prima femeie angajată pe post de director în compania în care activează și astăzi. Este femeia care știe cum să unească echipa într-un motor ce lucrează eficient și cu satisfacție. Promovează continuu învățarea și comunicarea în compania Efes combinând experiențele locale și internaționale. Pe acoperișul de la ROOFOFFLINE a povestit cum în 2013, atunci când a venit pentru prima oară în companie, a fost plăcut surprinsă de dorința angajaților de a interacționa și a crea impresie plăcută. Nu a ezitat să le dezvăluie și celor prezenți la eveniment cum se învață la Efes.

Programe de instruire pentru manageri
Compania a început prin a-și instrui directorii. Pentru ei s-au pregătit două treninguri ce s-au dovedit a fi extrem de eficiente. La modul practic Efes a unit toți directorii din toate țările la un instructaj lunar ce a durat jumătate de an la Istanbul. Marea provocare a fost ca echipele să creeze și să administreze câte o fabrică imaginară de bere. Ei bine, mare a fost mirarea când spre final, majoritatea acestor fabrici au ajuns la faliment. Cea mai importată lecție învățată a fost atunci că toate componentele trebuie să fie privite în ansamblu – de la resursele umane până la tehnologii și inovații.


Angajații sunt valoarea companiei
O altă idee ce dă rezultate la Efes este ca managerii să știe să asculte și să discute cu subalternii așa încât să-i stimuleze să crească. Acest lucru se învață sistematic. Și da! Angajații sunt cei care au nevoie să fie auziți și valorificați, crede experta. În multinaționala Efes angajații se adună o dată în săptămână la o întâlnire cu directorul general. Într-o atmosferă destinsă, la o halbă de bere, aceștia se împart cu propuneri și își spun direct ofurile. Este o metodă care face oamenii să înțeleagă că sunt importanți pentru compania în care lucrează. Totodată și managerii pot identifica și schimba astfel lucrurile ce nu merg, ne-a asigurat Ludmila Andronic.

Pe lângă comunicare, un accent deosebit se pune pe învățare. Personalul din vânzări trece o pregătire permanentă în cadrul programului Efes Sales Academy pe o platformă digitală. Și pentru că multinaționala s-a gândit la confortul angajaților, aceștia pot oricând să-ți schimbe departamentul în care activează. E posibil datorită trainingului săptămânal în cadrul căruia angajații diferitor departamente le explică doritorilor cum funcționează acestea.

În companie ideile vin din interior sau sunt „importate”
Compania obișnuiește să invite manageri străini care vin să dezvolte proiecte. Ei propun idei, care discutate, adaptate și dezvoltate, ajung să dea roade vizibile în timp. Practici asemănătoare se aplică și la nivel de grup. Lunar oamenii se adună și discută teme din diferite domenii și, lăsându-se inspirați, se gândesc cum acestea pot fi aplicate în activitatea companiei.

Practicile bune se păstrează în timp
O metodă care place Ludmilei Andronic și care se aplică în mai multe companii este raportul semestrial al conducerii în fața angajaților. Este o cale de îmbunătățire a cursului afacerilor și deopotrivă a condițiilor de activitate pentru angajați.

Un secret la final

Atitudinea față de șefi trebuie să fie una echilibrată. E greșit să credem că șeful trebuie tratat ca un Dumnezeu, sau din contra ignorat de parcă nu ar fi importat. Trebui să existe mereu un dialog liniștit și diplomatic în interesul comun al celor două părți. Efectul se răsfrânge ulterior pe reușita companiei din perspectiva dezvoltării afacerilor. Fiecare angajat trebuie să îndrăznească să pună valoare pe munca pe care o face și să știe să ceară un preț pentru serviciu. E nevoie să înveți continuu și să tinzi să crești profesional pentru ca ulterior și acest preț să crească.

#ROOFOFFLINE2019 este organizat grație sprijinului partenerilor:

Partener General - Kaufland Moldova
Parteneri Silver - VictoriabankDOR Wines
Antos Cosmetică NaturalăPartener Bronze - Betty IcePartener Wellness - Shiromassage
Parteneri Gustoși - Wine GoghDallmayr Coffee MoldovaPartener - iTicket

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Vladimir Putin și alți lideri politici vor absenta de la summitul G20

Vladimir Putin și alți lideri politici vor absenta de la summitul G20

Prevenire, în loc de tratament. Despre violența împotriva femeilor

Prevenire, în loc de tratament. Despre violența împotriva femeilor

Sheriff Tiraspol joacă azi cel de-al treilea meci din Liga Campionilor cu Inter Milano. UPDATE: Sheriff Tiraspol a pierdut în fața Campioanei Italiei

Sheriff Tiraspol joacă azi cel de-al treilea meci din Liga Campionilor cu Inter Milano. UPDATE: Sheriff Tiraspol a pierdut în fața Campioanei Italiei

Advertoriale
Un credit responsabil înseamnă Echilibru, pentru evitarea supraîndatorării

Un credit responsabil înseamnă Echilibru, pentru evitarea supraîndatorării

Sucursalele maib se schimbă la față. Cum arată prima sucursală renovată (FOTO)

Sucursalele maib se schimbă la față. Cum arată prima sucursală renovată (FOTO)

Managerul Glovo Moldova, la un an de activitate: Cele mai frecvente produse livrate și ce l-au învățat moldovenii (INTERVIU)

Managerul Glovo Moldova, la un an de activitate: Cele mai frecvente produse livrate și ce l-au învățat moldovenii (INTERVIU)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    „Ultima șansă a Moldovei”: Mitropolitul Vladimir, mesaj critic către guvernanți, după ratificarea Convenției de la Istanbul
  • 2
    A uitat unde și-a parcat Toyota, iar acum riscă doi ani de pușcărie. Isprava unui șofer din capitală
  • 3
    Moldova va începe să procure gaz din „surse alternative”, anunță prim-ministra Natalia Gavrilița. Negocierile cu Gazprom continuă
  • 4
    Ministrul desemnat la MAE România: „Moldova a primit o ofertă de la Gazprom de cinci ori mai scumpă decât în contractul de până la luna septembrie”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.