Lafarge Holcim este un grup producător de materiale de construcții. Compania este  prezentă în peste 50 de țări ale lumii. Având afaceri din America de Nord și până în Australia, aceasta reunește aproape 100.000 de angajați din diferite țări. Ștefan Birău susține că scopul primordial al grupului este de a le oferi angajaților încrederea că locul lor de muncă este un loc sigur.

„În grupul Lafarge acest mesaj a fost identificat și găsit prin sintagma: zero accidente în muncă. Mai exact, dacă traducem în termeni mai simpli, vorbim despre faptul că fiecare angajat, fiecare muncitor are dreptul să se întoarcă acasă, după o zi de muncă, întreg și nevătămat. Acest mesaj cred că a fost universal valabil înțeles peste tot”, a punctat Ștefan Birău.


Compania Lafarge a intrat pe piața din Republica Moldova în anul 1999. A preluat uzina de ciment din Rezina, o uzină cu o tradiție de 15 ani. Totuși, timp de 13 ani pe platforma pe care munceau aproape 1.000 de oameni s-au întâmplat aproape 100 de accidente de muncă, unele dintre ele fiind fatale.

„După anul 1999 s-au întâmplat în total doar 15 accidente de muncă, dintre care două fatale. Adică la o medie de puțin mai mult de un accident pe an. Din 2008 până în prezent au avut loc doar două accidente de muncă și niciunul fatal. Din 2008 până în 2016 nu a avut loc niciun accident”, explică Ștefan Birău. 

Omul de afaceri a povestit pe acoperiș că, alături de echipa pe care o reprezintă, au reușit să schimbe viziunea angajaților despre securitatea la locul de muncă. 

„Mi se pare că acest grup a adus în Moldova o cultură de muncă și de securitate care în primul rând să promoveze viața și binele omului. Ne dorim să depășim acest record și ne mândrim cu acest lucru. Suntem campioni pe partea de SSM, suntem deschiși la schimbul de experiență, acceptăm să vină oamenii să învețe de la noi, îi învățăm pe alții”, spune Birău.


Dar grija față de propriii amgajați nu este întreaga preocupare a companiei LafargeHolcim. Ștefan Birău a dezvăluit la ROOFOFFLINE2019 care sunt planurile de viitor ale companiei pentru perioada imediat următoare.

„Ne propunem să devenim un ambasador al principiului de economie circulară. Noi toți, atât oamenii simpli cât și companiile avem o responsabilitate asupra mediului în care trăim, asupra impactului pe care îl avem și asupra emisiilor de deșeuri. Noi, la Lafarge, avem cunoștințe, avem propuneri, avem tehnologii pe care le promovăm, le prezentăm autorităților, vrem ca ele să fie acceptate. Vorbesc aici despre managementul deșeurilor”, a punctat directorul.

Birău a subliniat că Lafarge este unul dintre cei mai mari procesatori de deșeuri din țara noastră.

#ROOFOFFLINE2019 Cool Multinationals a fost organizat grație sprijinului partenerilor:

Partener General - Kaufland Moldova
Parteneri Silver - VictoriabankDOR Wines
Antos Cosmetică Naturală
Partener Bronze - Betty Ice
Partener Wellness - Shiromassage
Parteneri Gustoși - Wine GoghDallmayr Coffee Moldova
Partener - iTicket

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!