Un nou asteroid va trece razant pe lângă Pământ în luna august

Foto: simbol

Un nou asteroid va trece pe lângă planeta noastră în august. Corpul ceresc de dimensiunile lui Empire State Building nu este, însă, considerat de cercetători un pericol pentru planeta noastră, transmite digi24.ro.

Asteroidul „2006 QQ23” va trece pe lângă Pământ în data de 10 august, o posibilă sursă de îngrijorare pentru oameni fiind diametrul de 570 de metri al rocii. Cercetătorii nu sunt, însă, îngrijoraţi. Lindley Johnson şi Kelly Fast, cercetători la NASA, spun că şansele ca acest asteroid să devină un pericol sunt minime.

Asteroizi de această dimensiune trec pe lângă Pământ de cel puţin 6 ori pe an, a spus Johnson. Asteroidul cu pricina are o lungime de aproximativ 1,6 kilometri, în timp ce asteroizii cu adevărat periculoşi, dintre cei mai mari care orbitează Soarele, au în jur de 33 kilometri.

Programul pentru Observarea Obiectelor din Apropierea Pământului al NASA, din care fac parte cei doi cercetători, a studiat în jur de 900 de asteroizi care ajung în jurul Pământului şi care au un diametru mai mare de 1 kilometru.

Deşi asteroizii devin din ce în ce mai mici, acest lucru face ca numărul lor să crească. Atmosfera planetei noastre este, însă, capabilă să le facă faţă celor mici. Acest lucru nu înseamnă că ei nu pot provoca pagube. În 2013, un meteorit cu diametrul de 16 metri a reuşit să treacă de atmosfera terestră şi a lovit Rusia. Deşi nu a putut fi vorba de un impact, 1000 de oameni au fost răniţi de explozie.

Impactul unui asteroid precum „2006 QQ23” ar putea devasta o suprafaţă precum cea a unui stat al SUA, scrie sursa citată.

Un astfel de impact este atât de rar încât are loc odată la 2-3 secole spun cercetătorii. NASA are, de asemenea, tehnologia de a detecta aceşti asteroizi şi de a vedea când ei pot deveni un potenţial pericol. Asteroidului „2006 QQ23” i-a fost urmărită orbita şi mişcarea din 1901 până în 2200.

Dacă un asteroid cu potenţial de pericol s-ar îndrepta spre Pământ, iar NASA ar avea suficient timp şi resurse pentru un astfel de proiect, agenţia ar putea lansa o misiune pentru trimiterea corpului ceresc pe o altă orbită.

Kelly Fast spune că echipa de la NASA nu a descoperit încă un obiect cu şanse mari de a lovi Pământul, însă în acest moment ar mai putea exista astfel de corpuri cereşti care să nu fi fost încă categorizate.

Sprijină redacția Agora cu doar 48 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un cadou dulce de la From the Heart Shop.

Polonia acordă consumatorilor subvenţii de 380 milioane de dolari în urma creşterii preţurilor la energie