Proiectul de lege presupune mărirea termenului de exploatare a unor maşini destinate transportului a mai mult de 20 de persoane, de la 10 la 15 ani şi a celor cu 20 de persoane, de la 7 la 10 ani.

Reprezentanţii societăţii civile din domeniul protecţiei mediului spun că în ţările europene se observă tendința de reducere a numărului mașinilor vechi.

 Conform datelor Asociaţiei EcoContact, în Chişinău, vârsta media a parcului de autobuze şi microbuze este de aproape 16 ani. Situaţia este mult mai gravă în teritoriu.

Proiectul de lege privind majorarea vârstei de import a autovehiculelor se află acum în Parlament şi ar trebui să fie votată de deputaţi.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!