Anual Moldova găzduiește mii de oaspeți de peste hotare care vin în țară cu cele mai diverse scopuri. În topul intereselor cu care ne vizitează țara se numără dorința de a vedea obiectivele turistice, de a-și vizita rudele sau în interes de business. Topul preferințelor se conține într-un sondaj realizat în toamna anului trecut.
Cei mai mulți turiși care au vizitat Moldova în 2018, au venit cu scopul de a se odihni și de a călători pe teritoriul țării, arată sondajul realizat de Magenta Consulting, la frontiera Moldovei, pe perioada 06 octombrie - 15 noiembrie, 2018.
Majoritatea vizitatorilor străini spun că au ales Moldova
ca destinație turistică pentru că este mai ieftin, dar și pentru că doresc să
guste un vin autentic moldovenesc. Această categorie de turiști au constituit
42% din totalul de respondenți.
Sondajul face o distincție între turiștii străini și diaspora. Moldovenii revin periodic în țară ca să-și viziteze rudele și prietenii. În anul 2018 diaspora a constituit 37% din totalul turiștilor.
Datele arată însă, că Republica Moldova devine tot mai neatractivă pentru oamenii de afaceri. În anul precedent, 17% dintre turiști au traversat frontiera în scop de business și serviciu, cu 13% mai puțin comparativ cu anul 2016.
În prezent, direcțiile prioritare ale dezvoltării turismului în Republica Moldova sunt reflectate în Strategia „Turism 2020”, aprobată în 2014. Totodată autoritățile lucrează asupra elaborării Programului Strategic de Dezvoltare a Turismului pentru anii 2020 – 2030, din care fac parte peste 45 de instituții.