Campania „Hai la mine acasă!” este o completare a campaniei internaționale de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică „Be Our Guest”/„Fii Oaspetele Nostru”, realizate sub egida brandului național turistic „Pomul Vieții”, fiind inițiată de Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), în colaborare cu Poliția de Frontieră, cu sprijinul partenerului strategic al industriei de turism, Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid.

Mesagerii au venit deja cu mesaje

Această inițiativă inspirațională este susținută dinamic de trei mesageri ai industriei turismului, Nata Albot, jurnalistă și organizator de evenimente cultural-turistice, Misha Țurcanu, blogger și lider de comunitate, Adrian Ursu, artist și compozitor, care prin intermediul rețelelor de socializare vor invita moldovenii să își împărtășească experiențele lor, le vor oferi ghiduri cu recomandări de călătorii, activități și experiențe locale care le vor colora vacanța în Moldova. 

Emilian Dzugas, Președinte ANTRIM: „O tendință globală astăzi este că turiștii preferă să exploreze destinații mai puțin cunoscute, pentru care Moldova ar fi de interes, fiind situată în centrul Europei, cu o ofertă de turism de aventură ușoară, experiențe vinicole, gastronomie și ospitalitate autentică. Industria ospitalității poate genera dezvoltare economică și crea locuri de muncă în sate, iar diaspora și moldovenii sunt cei mai buni ambasadori și, în același timp, gazde minunate pentru oaspeții străini. Dacă măcar 10 % din diasporă ar aduce câte un oaspete acasă, statisticile ar arăta un număr dublu de turiști străini.”

Cetățenii sunt încurajați să cunoască și să viziteze obiectivele turistice, precum și să-și invite prietenii din străinătate acasă, în Moldova, pentru a descoperi patrimoniul său cultural-turistic. 

Rosian Vasiloi, șeful Poliției de Frontieră: „Poliția de frontieră este prima care întâmpină oaspeții străini și diaspora acasă, de aceea ne aliniem plenar obiectivelor acestei campanii. Ne bucurăm să întâlnim vizitatorii în cele mai bune tradiții ale ospitalității moldovenești și să promovăm diversitatea oportunităților turistice pe care le oferă Moldova. Festivalurile și iarmaroacele locale, mănăstirile, experiențele în natură, turismul vitivinicol, diversitatea locală le pot oferi turiștilor o vacanță neașteptată în Moldova.”

Creștere fulminantă pe sector în ultimii 4 ani

Pe parcursul ultimilor trei ani, sectorul turismului receptor a demonstrat o dezvoltare ambițioasă, datorită dinamismului sectorului privat și asistenței strategice din partea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid, care sprijină dezvoltarea acestui sector. Numărul de turiști în 2018 a ajuns la 164 mii, cu 70% mai mult decât în 2015 când a demarat Proiectul de Competitivitate din Moldova, fiind realizate ample campanii de promovare, dezvoltare a potențialului turistic în zonele rurale și susținute inițiativele antreprenoriale prin granturi și asistență tehnică.

Diana Lazăr, vice director, Proiectul de Competitivitate din Moldova al USAID, Guvernul Suediei și UK aid: „Turismul de experiență, reconectarea cu natura, viața la țară, descoperirea comunităților, a gastronomiei și vinurilor locale ademenește turiștii conștiincioși, cei care știu să aprecieze autenticitatea și originalitatea locațiilor și a tradițiilor noastre. Moldova este o destinație turistică de nișă, care nu poate acomoda turismul de masă, fiind provocată în dezvoltarea unui turism durabil. Parteneriatul civic între sectorul de turism, formatorii de opinie, diaspora și autoritățile poate genera o uniune de forțe pentru a fi mândri de Moldova, de a o cunoaște și de a o promova turiștilor străini.” 

Campania cuprinde un concurs cu premii, distribuirea de materiale informativ-turistice la intrarea în țară și în mediul digital, precum și o campanie de comunicare națională și externă pe piețele țintă. Pentru a fi parte la concurs, participanții sunt îndemnați să-și împărtășească experiențele pe rețelele de socializare Facebook și Instagram, utilizând hashtag-urile #hailamineacasa și #beourguest. Bloggerul Mișa Țurcanu, jurnalista Nata Albot și interpretul Adrian Ursu se alătură campaniei și provoacă localnicii, diaspora și turiștii să-și folosească talentul de povestitor și creativitatea de a relata despre călătoria prin Moldova: 

  1. Postează un scurt video cu impresiile despre destinațiile și experiențele frumoase pe care le-ați vizitat împreună cu oaspeții tăi. 

  2. Etichetează în postare pe unul dintre cei trei mesageri ai campaniei: Mișa Țurcanu, Nata Albot sau Adrian Ursu. 

  3. Neapărat folosește hashtag-urile #hailamineacasa și #beourguest.

  4. Accesează un kit digital cu sugestii de locuri și experiențe pe care le poți organiza în Moldova. 

  5. Mișa Turcanu, Nata Albot și Adrian Ursu vor alege pe 15 Septembrie câte 3 câștigători, care vor fi premiați cu torbe pline de lucruri frumoase și utile cu logo-ul Moldovei, vinuri legendare și surprize. Câștigătorii vor fi aleși după originalitatea și creativitatea video-ului, dar și potrivit impactului pe rețelele de socializare, ceea ce ar include numărul de like-uri și share-uri. Fii creativ și activ!

  6. Pentru cel mai inspirat participant se oferă un premiu mare: un weekend pentru 2 persoane la orice vinărie din țară*.

Cele mai captivante experiențe și noutăți din cadrul campaniei vor putea fi urmărite pe pagina de Facebook:  Moldova: Discover the routes of life și pagina de Instagram Moldova.travel.  și pagina de Instagram Moldova.travel. 

Vezi și Regulamentul concursului:

Campania „Hai la mine acasă!” este o completare a campaniei internaționale de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică „Be Our Guest”/„Fii Oaspetele Nostru”, realizate sub egida brandului național turistic „Pomul Vieții”, fiind inițiată de Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), în colaborare cu Poliția de Frontieră, cu sprijinul partenerului strategic al industriei de turism, Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid.

P.

Acest material este un Advertorial comercial și nu prezintă punctul de vedere al redacției AGORA. Instituția nu poartă responsabilitate pentru conținutul textului de mai sus.