În Bulgaria, maşinile de până la 5 ani sunt în procent de doar 5%, ori 160 de mii de automobile; până la 10 ani sunt în procent de 10%, ori circa 400 de mii, iar între 10 şi 20 de ani - 60%, ori peste două milioane de mașini.

Bulgaria se află pe locul trei din coadă, cu cel mai mare procent de mașini vechi, de peste 20 de ani. Prima ţară este Polonia cu 40% din mașini de peste 20 de ani, urmată de Estonia - 28%, Bulgaria - 25 la sută, Malta, Lituania și România - câte 20% fiecare. 

Cele mai multe maşini noi, de până la doi ani, sunt înmatriculate în Luxemburg - 25%. Urmează Danemarca - 24%, Belgia - 22%, Suedia - 20% și Austria - tot 20%.

În 2018, în Bulgaria, au fost înmatricultate circa 35 de mii de mașini noi. În țările UE, numărul lor este de 15 milioane, ceea ce face ca în Bulgaria să se înregistreze un procent de 0,2 la sută.

Mașinile noi înmatriculate în Bulgaria cu o vechime de până la 2 ani anul trecut au reprezentat aproximativ 1,7% din numărul total de mașini, iar la Luxemburg indicele a fost de 25%. 

Republica Moldova: Mai mult de jumătate din mașini sunt mai vechi de 15 ani

În anul 2018, în Republica Moldova erau înregistrate 941.180 de mașini, dintre care 581.695 de automobile sunt mai vechi de 15 ani. Iar 359.485 de mașini sunt mai noi de 15 ani. 

Un studiu realizat de Transport & Environment arată că automobilele diesel nu numai că poluează aerul, dar emit mai multe emisii de CO2 decât automobilele pe benzină.

În țara noastră există peste 483 de mii de mașini pe benzină, aproape 343 de mii sunt automibile diesel, iar peste 110 mii de mașini funcționează pe gaz lichifiat.

Autoturismele cu motor diesel emit cu 3,65 de tone mai mult CO2 decât cele pe benzină.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!