Astăzi, circa 50% din transportatori lucrează la negru – nu au autorizaţii, „fură” pasageri, nu intră în autogară, a declarat pentru sursa citată Vladimir Florea, președinte al Asociației Patronale Uniunea Transportatorilor și Drumarilor.
 
Estimările arată că veniturile ratate la buget sunt de 300 de milioane de lei.

Florea a menționat că în 2012 tarifele au fost majorate de la 0,36 la 0,48 bani/kilometru. De atunci alte ajustări de tarif nu s-au făcut, deși carburanții s-au scumpit, la fel și cheltuielile de întreținere. Potrivit lui Vladimir Florea, de atunci s-au schimbat guverne, toţi au spus că înţeleg problema, au promis soluții, dar nu s-a întâmplat nimic. În opinia sa, politicul evită subiectul majorării tarifelor pentru că nu vrea să stârnească nemulțumirea oamenilor.

O soluție, potrivit liderului patronal, ar fi liberalizarea pieței, astfel încât transportatorii să decidă ce tarife aplică ca să rămână competitivi, asemeni practicii din Ucraina.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!