150 de maşini de peste 100.000 de euro vor fi livrate în 2015 în România şi Republica Moldova

150 de maşini de peste 100.000 de euro vor fi livrate în 2015 în România şi Republica Moldova
Foto: www.2015automobile.com


2015 se anunţă a fi un an foarte bun pentru industria luxului din România, unde peste 150 de automobile de peste 100.000 de euro urmează a fi livrate, dar şi pentru Republica Moldova, unde este aşteptat, printre altele, un Mercedes-Benz de peste 450.000 de euro.

Clienţii din România au început anul trecut să se îndrepte tot mai mult către automobilele personalizate, configurate conform dorinţelor personale, de la culoarea caroseriei până la echipamentele din interior sau culoarea furnirului de pe planşa de bord. În acest an sunt aşteptate la Bucureşti nu numai limuzine Bentley cu preţuri de peste 200.000 de euro, ci şi limuzine Audi care trec de acest prag, scrie businessmagazin.ro.

Bentley România a primit comenzi pentru trei automobile Bentley Continental GT, alături de trei limuzine Flying Spur ce vor fi livrate pe piaţa locală în acest an, în timp ce din gama Lamborghini sunt în aşteptare un Huracan şi un Aventador Roadster. Pentru Bentley, cel mai scump automobil comandat a fost o limuzină Bentley Flying Spur de aproape 250.000 de euro, iar pentru Lamborghini, un Aventador Roadster de peste 300.000 de euro. ”În funcţie de modelul solicitat şi de configuraţie, timpul de aşteptare poate ajunge până la cinci luni pentru Bentley şi uneori chiar până la opt luni pentru anumite modele de Lamborghini. Au existat însă şi situaţii în care clienţii au cumpărat automobilele direct din showroom„, a spusMihaela Tudorică, brand manager pentru Bentley şi Lamborghini în cadrul Porsche Inter Auto. Cel mai scump pachet de opţionale comandat pentru un model Bentley a ajuns la 50.000 de euro net, în cazul limuzinei Flying Spur.

În cazul Porsche, cel mai scump model comandat până acum cu livrare în acest an este un Cayenne S Diesel care ajunge la aproape 135.000 de euro. ”În general automobilele comandate de clienţii Porsche sunt foarte bine echipate. Mai mult de două treimi dintre automobilele vândute au preţuri de peste 100.000 de euro„, spune Adrian Pascu, brand manager Porsche în cadrul Porsche Inter Auto. Pentru un Porsche, timpul de livrare variază în funcţie de exclusivitatea modelului ales, de nivelul de personalizare a comenzii sau de cererea foarte mare pentru un anumit model. Un client care doreşte să îşi comande maşina conform propriilor specificaţii poate ajunge să aştepte de la două luni la mai mult de un an.
Adrian Pascu spune că cel mai scump pachet de opţionale comandat de un client Porsche a fost pentru un Cayenne Diesel, valoarea acestuia ajungând la circa 52.000 de euro.

Cu toate că este un brand premium, dar nu unul exclusivist precum Bentley sau Lamborghini, Audi poate ajunge din urmă segmentul de lux datorită listei foarte lungi de opţionale şi posibilităţii de configurare a automobilelor sale. Din acest motiv, clienţii români care au dorit să nu atragă atât de mult atenţia au optat pentru aceste automobile, însă le-au accesorizat chiar la un nivel superior limuzinelor Bentley. Între ianuarie 2014 şi ianuarie 2015 au fost comandate 10 auto-mobile Audi de peste 100.000 de euro, trei fiind limuzine de lux, A8, A8L (versiunea cu ampatament alungit), S8, versiunea sport a limuzinei, şi RS6, breakul care poate ajunge la peste 300 km/h. ”În cazul celui mai scump model Audi comandat vorbim de un model de top cu un preţ de 221.000 de euro, cu TVA inclus.

Maşina a fost personalizată pe gustul clientului, de la culori corespunzătoare, piele fină, ornamente şi varietăţi din lemn, iar prelucrarea precisă a modelelor Audi Exclusive este realizată prin intermediul diviziei quattro GmbH„, a spus Iulia Dinescu, director de marketing pentru Audi în cadrul Porsche România. Pentru clienţii care doresc un Audi cu ornamente exclusive, în culori individuale şi cu cusături în piele executate manual, timpul de aşteptare poate ajunge şi până la jumătate de an, iar cel mai scump pachet de opţionale comandate în ultimul an a ajuns la aproape 92.000 de euro, cu TVA inclus

BMW plusează şi în acest an pe automobilele sport din gama M, atât pe segmentul limuzinelor, cât şi pe cel al SUV-urilor. În total, 12 unităţi au fost comandate cu un preţ de pornire de peste 100.000 de euro din modelele M6 Gran Coupe, X6 M şi limuzina Seria 7. ”Cel mai scump model care a fost comandat până acum (luând în calcul şi opţionalele) şi care va fi livrat anul acesta este un M6 Gran Coupe cu un preţ de 161.138 de euro, cu TVA„, au spus oficialii de la BMW. Cel mai lung timp de aşteptare pentru un model BMW este de cinci luni. În ceea ce priveşte pachetul de opţionale, cel mai scump comandat anul trecut a fost unul în valoare de 45.000 de euro, cu vopsea individuală, sisteme de asistenţă şi tapiţerie specială.

Conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înmatriculările Land Rover pe piaţa locală în 2014 au crescut cu 13% faţă de anul anterior, la 853 de maşini, ocupând locul patru în topul mărcilor premium după Mercedes-Benz, BMW şi Audi.

”Vânzările Land Rover pe piaţa locală vor creşte în 2015 la 1.000 de unităţi, faţă de 851 de maşini livrate anul trecut. Dintre cele 1.000, 250 vor reprezenta noul model Discovery Sport„, a spus Mihai Ivănescu, coordonator al diviziei de importuri auto în cadrul Ţiriac Holdings şi preşedinte al Premium Auto.

Preţul mediu al unui Land Rover vândut pe piaţa locală este de aproximativ 65.000 de euro cu TVA, potrivit oficialilor, ceea ce duce vânzările din acest an la peste 65 milioane de euro.
Dintre marii jucători, doar Land Rover şi Mercedes-Benz au înregistrat o creştere a înregistrărilor. ”Fiecare brand trebuie să se reinventeze după o anumită perioadă. Acest lucru nu este determinat de noi modele ale competiţiei, ci şi de cum eşti perceput în reţea, ce nivel de pregătire accepţi să ai în centre. Până nu aducem în standardele lansate de producător anul trecut reţeaua actuală, nu vom lansa dealeri noi.„

În total, pe piaţa română, s-au vândut anul trecut peste 6.700 de automobile premium şi de lux, luând în calcul toţi cei 11 jucători de pe acest segment, în creştere cu 6% faţă de anul anterior, conform datelor DRPCIV. Având în vedere că acest segment a crescut mai încet decât piaţa totală, care a avansat cu mai bine de 20 de procente, cota de piaţă a brandurilor premium şi de lux a scăzut în 2014 la 9,5% din total înmatriculări de autoturisme.

În Republica Moldova, una dintre cele mai mici pieţe la nivel european, înmatriculările de maşini premium şi de lux a ajuns la 15% anul trecut: peste Prut s-au înmatriculat anul trecut 713 astfel de automobile, cele mai multe fiind marca Mercedes-Benz, care are 5% din piaţă, în timp ce Porsche a livrat 70 de maşini, echivalentul a 1,4% din piaţă.

Mărcile premium au mai mult decât o cotă de piaţă mai mare în Moldova: vând şi maşini mai scumpe. Cel mai scump Porsche comandat din România este un Cayenne S Diesel de 135.000 de euro, în timp ce la Chişinău există o comandă pentru două versiuni de top ale Cayenne - Turbo S şi Exclusive, ambele de circa 150.000 de euro, fără a lua în calcul opţionalele. De asemenea, tot la Chişinău s-a livrat anul trecut un Rolls-Royce Ghost de peste 300.000 de euro, iar, potrivit celor de la autostrada.md, este posibil ca din acest an pe străzile capitalei Republicii Moldova să circule un Brabus 700, versiunea modificată a Mercedes-Benz G-Klasse AMG 6x6, cu tracţiune pe şase roţi şi cu un preţ de pornire de peste 450.000 de euro, maşina fiind proiectată special pentru clienţii excentrici din Emiratele Arabe Unite.

”În mare parte moldovenii nu îşi etalează prea des bogăţia în public, însă, în ultimii ani, au apărut tot mai mulţi oameni care nu ezită să scoată în evidenţă accesoriile de lux sau chiar maşinile pe care le deţin. Importatorii simt acest lucru şi imediat îi abordează foarte precaut pe potenţialii clienţi dornici de atenţie şi de a ajunge pe coperta unor reviste de lux! Astfel, datorită discounturilor mari şi a diferitelor facilităţi, acum sunt comandate nişte modele foarte scumpe, care de obicei ţin capul de afiş pe site-urile de specialitate imediat ce ajung în ţară„, a spus Constantin Mihalachi, realizatorul emisiunii auto AutoStrada, difuzată pe Canal 3 în Republica Moldova.

În plus, clienţii moldoveni preferă maşinile personalizate, cu toate că acest lucru înseamnă un timp mai mare de aşteptare, nu automobile cumpărate din showroom cu echipamente şi nuanţe standard pentru interior şi exterior. ”Odată ce au decis să dea o sumă enormă de bani pe o maşină în schimbul căreia poţi avea un penthouse de peste 200 de metri pătraţi în centrul capitalei, unii clienţi de modele Porsche sau Mercedes-Benz nu vor să mai vadă la semafor o maşină identică cu cea aleasă de ei! Astfel, optează pentru versiuni speciale şi opţiuni de personalizare care să le scoată  maşina în evidenţă„, a subliniat Mihalachi.

În timp ce în România mulţi oameni de afaceri preferă să cumpere maşini de lux second-hand sau noi din Germania, ceea ce afectează dealerii locali, moldovenii le cumpără de la showroomurile oficiale, spune Constantin Mihalachi: ”Un motiv pentru care nu importăm atât de multe maşini de lux din Germania ar fi şi taxele vamale, care în cazul unei maşini cu motor de 6,0 litri ajung la peste 21.000 euro! Clienţii nu mai văd rostul să-şi asume riscul de a aduce o maşină scumpă de la peste 2.500 kilometri depărtare, din moment ce o pot avea în siguranţă direct acasă, împreună cu un dis-count ce poate ajunge la 10.000 - 15.000 euro".

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Top cele mai sigure orașe din lume în anul 2021

Top cele mai sigure orașe din lume în anul 2021

Cod Galben de înghețuri la sol: Ministerul Agriculturii informează despre metodele de prevenire a pagubelor provocate de răcirea vremii

Cod Galben de înghețuri la sol: Ministerul Agriculturii informează despre metodele de prevenire a pagubelor provocate de răcirea vremii

iData: În Republica Moldova se află peste 65 de mii de persoane fizice care dețin în posesie 77.394 de  arme

iData: În Republica Moldova se află peste 65 de mii de persoane fizice care dețin în posesie 77.394 de arme

Advertoriale
Ludmila Dimitrachi, antreprenoare: „Timp de 17 ani în afaceri, pentru prima oară am primit un credit atât de rapid”

Ludmila Dimitrachi, antreprenoare: „Timp de 17 ani în afaceri, pentru prima oară am primit un credit atât de rapid”

REF MOLDOVA 2021: Tendințele în construcții rezidențiale și potențialul clădirilor verzi în Moldova (VIDEO)

REF MOLDOVA 2021: Tendințele în construcții rezidențiale și potențialul clădirilor verzi în Moldova (VIDEO)

Marina, fata cu ochi albaștri care a îmblânzit mașinile de asamblat tricotaje la Hermina (FOTO)

Marina, fata cu ochi albaștri care a îmblânzit mașinile de asamblat tricotaje la Hermina (FOTO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Scandal într-un troleibuz din capitală: Un tânăr a fost dat afară după ce a refuzat să-și pună masca de protecție (VIDEO)
  • 2
    Atacatorul de la Universitatea din Perm, ucis de polițiști, după ce a opus rezistență
  • 3
    Ceban susține că ar fi urmărit: „Nu vă chinuiți să aflați unde sunt intrările în Primărie și în cabinet. Vă invit, welcome”
  • 4
    Fostul deputat PDM Vladimir Andronachi a fost pus sub învinuire în dosarul „furtului miliardului”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.