Opţiunea de „ştergere a istoricului” de navigare a fost lansată la peste un an după ce a fost anunţată iniţial de către fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, ca parte a măsurilor de sporire a confidenţialităţii utilizatorilor după scandalul Cambridge Analytica.

Însă, noua opţiune nu va şterge efectiv informaţiile de pe serverele Facebook, ci doar va „deconecta” datele de contul utilizatorului.

Noul instrument oferă utilizatorilor acces la „activitatea în afara Facebook”, adică datele primite de reţeaua de socializare de la alte site-uri şi aplicaţii cu scopul personalizarii reclamelor.

Opţiunea „Activitate în afara Facebook vă prezintă un rezumat al aplicaţiilor şi site-urilor web care ne trimit informaţii despre activitatea dumneavoastră, şi vă permite, dacă doriţi, să ştergeţi aceste informaţii din contul dumneavoastră”, se arată într-un comunicat dat publicităţii de compania care administrează reţeaua de socializare.

„Acesta este o altă modalitatea de a oferi oamenilor mai multă transparenţă şi control pe Facebook”, subliniază compania.

Stephanie Max, manager de produs la Facebook, a admis că această opţiune ar putea afecta veniturile din reclame ale companiei, având în vedere rolul major al datelor despre obiceiurile de navigare pentru furnizarea de reclame personalizate.

Noua opţiune este introdusă mai întâi în Irlanda, Spania şi Coreea de Sud, urmând ca în lunile următoare să fie lansată la nivel mondial.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!