Petru Frunze crede că prin anularea acestui ordin se va face un pas spre îmbunătățirea sectorului de transport auto din Republica Moldova.

„Va fi primul pas făcut pentru distrugerea monopolului din domeniu și o nouă perspectivă pentru a îmbunătăți calitatea unităților de transport. Majorarea prețurilor nu poate fi o soluție atunci când domeniul este monopolizat, la fel vor circula unități de transport foarte vechi. Transportatorii trebuie să conștientizeze că marea majoritate prestează servicii necalitative cu unitățile de transport învechite, iar din cauza monopolului călătorii sunt nevoiți să circule ca în „cutia de chibrite". Cum pot să ceară majorarea tarifului cu 30 lei pentru 100 de kilometri atunci când nu fac nicio schimbare în interesul călătorilor?”, se arată indignat deputatul ACUM Petru Frunze.


Transportatorii auto de pasageri susțin că duc lipsă de șoferi, deoarece nu le pot asigura un salariu decent, dar și de unități de transport, deoarece nu au venituri pentru a cumpăra vehicule, scrie în demers Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto.

Miercuri, 21 august, TV8 relatează că ministrul Vadim Brînzan s-a întâlnit cu agenții economici care activează în domeniul transportului. La ședință s-a decis ca, în decurs de două săptămâni, un consiliu consultativ să analizeze problema, să facă toate calculele necesare și să vină cu o propunere finală, argumentând cu cifre necesitatea majorării tarifelor pentru transportul de călători.

Ultima dată tarifele au fost majorate de la 0,36 la 0,48 bani/kilometru, în anul 2012.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!