Facebook angajează ziarişti profesionişti pentru selectarea ştirilor

Facebook angajează ziarişti profesionişti pentru selectarea ştirilor

Facebook a anunţat că angajează o echipă de zece ziarişti cu experienţă pentru a nu mai lăsa selecţia ştirilor promovate exclusiv pe seama algoritmilor, scrie Agerpres. Analiştii consultaţi de agenţie consideră că efortul nu va fi suficient pentru a revoluţiona mass-media.

Reţeaua socială afirmă că urmăreşte afişarea ştirilor relevante într-un News Tab, o filă dedicată ştirilor, separată de fluxul tradiţional în care este afişat conţinutul promovat de prietenii fiecărui utilizator de Facebook. Jurnaliştii proprii ai reţelei nu vor edita articole, ci doar vor selecta ştirile de pe diferite site-uri.Va fi prima funcţie a Facebook care foloseşte moderatori umani, după ce anul trecut a fost închisă secţiunea controversată Trending Topics (Subiecte populare - n. red.). Echipele naţionale care moderau aceste categorii au fost de multe ori acuzate de subiectivism şi cenzură. În News Tab, jurnaliştii vor modera doar secţiunea Top News, în timp ce selecţia tuturor articolelor se va baza în continuare pe algoritmi, conform presupuselor preferinţe ale fiecărui utilizator şi istoricului de navigare pe internet.Anunţul survine în contextul în care presa clasică se confruntă cu dificultăţi - tot mai multe publicaţii se închid, în timp ce angajatorii caută formule de supravieţuire în era informaţiei gratuite, iar Facebook refuză în continuare să se considere o organizaţie media şi să îşi asume responsabilităţile editoriale aferente, observă AFP.Facebook şi alte platforme mari de pe internet sunt acuzate de presa tradiţională că se îmbogăţesc profitând de munca dificilă şi costisitoare de culegere şi valorificare a informaţiilor şi încasând în acelaşi timp cea mai mare parte din veniturile din reclamele online. Rolul Facebook în propagarea ştirilor false (fake news) este de asemenea un motiv frecvent de nemulţumiri. Reţeaua fondată de Mark Zuckerberg a încercat să se apere anunţând în ianuarie investiţii de 300 de milioane de dolari în următorii trei ani pentru susţinerea presei, în special a celei locale, şi a finanţat proiecte de verificare a informaţiilor (fact-checking) în întreaga lume, inclusiv unul în parteneriat cu AFP.

Publicitate

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal