Angajatul MoldAtsa, Eugen Sajin se arată indignat pe faptul că, la 60 de zile de la incidentul aeronautic, autoritățile nu au luat măsuri. Eugen Sajin susține că s-ar fi realizat o investigație, dar fără rezultate. „După incident ce credeți, care a fost concluzia? Au fost revizuite procedurile? A fost îmbunătățit echipamentul? A fost suplinit personalul? S-au creat mecanisme de protecție? Nu”, scrie Eugen Sajin pe pagina de facebook.com.


Serviciul de presă al Autorității Aeronautice Civile (AAC), contactat de AGORA, ne-a comunicat că instituția a fost informată despre acest incident aviatic în luna iunie. „Prin sistemul de raportare voluntară instituit pe site-ul AAC, am fost informați despre acest incident în luna iunie. AAC a solicitat examinarea acestui incident de către MoldAtsa, cerându-i să ne informeze despre cauzele produse. MoldAtsa a prezentat Raportul de investigație pe baza căruia a fost solicitat de AAC planul măsurilor corective. În cadrul inspecțiilor AAC se vor verifica, inclusiv realizarea măsurilor corective propuse”, a menționat ofițerul de presă al AAC, Irina Bodolica.

Compania MoldAtsa și Ministerul Economiei - în subordinea căruia se află examinarea accidentelor/incidentelor aeronautice, nu au comentat informațiile apărute în presă. 

Despre acest incident a vorbit pentru TV8 și o sursă anonimă din cadrul companiei MoldAtsa. TV8 relatează că pe 23 iunie, o aeronava „A 320”, care executa o cursă avia a companiei „Air Moldova”, cu 140 de pasageri la bord, era cât pe ce să se ciocnească în aer cu un avion de mici dimensiuni, care a decolat de pe aerodromul de la Vadul lui Vodă.

„În tură trebuiau să activeze 15 controlori de navigație aeriană/dispeceri, dar erau doar 9, respectiv dispecerul responsabil de acest avion, după lucru continuu de mai mult de 6 ore, fiind extrem de obosit, a părăsit locul de muncă și a uitat să verifice care e situația pe traiectoria decolării avionului „A 320”. În acel moment, de pe aerodromul Vadul lui Vodă a decolat un „An 2” cu parașutiști. Ulterior „A 320” a trecut pe sub „An 2”, la distanța de circa 10-15 metri, astfel traiectoriile acestor avioane s-au intersectat. Avioanele nu s-au ciocnit doar datorită faptului că avionul de mici dimensiuni are viteza redusă și are nevoie de circa 30 de minute ca să ridice altitudinea de 1 000 de metri”, a povestit pentru TV8 o sursă de la „MoldAtsa”, care a cerut să-i fie păstrat anonimatul.

Sursa TV8 a mai spus că investigația nu s-a finisat, iar dispecerii vor să ceară demisia conducerii și suplinirea cadrelor, dar și instruirea personalului. MoldAtsa ar avea insuficiență de angajați pentru a asigura siguranța zborurilor. 

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!