„Majoritatea antreprenorilor se orientează către afaceri unde este o concurență foarte mare, unde drumul este deja bătătorit. Mie îmi place să fiu deschizător de drumuri, să fiu cel care descoperă lucruri noi. Cu partenerii de afaceri de multe ori ne imaginăm cum va arăta viitorul peste câțiva ani. Și analizăm ce elemente din acest puzzle astăzi lipsesc. Fiecare dintre acestea este o idee de afacere. Important e ca ideea, nu doar să fie „împotriva curentului”, dar și să rezolve o problemă reală cu care se confruntă oamenii”, a declarat omul de afaceri. 


Pe acoperiș, Tudor Darie a explicat că, în esență, a fi împotriva curentului în afaceri înseamnă să rezolvi aceleași probleme cu care se confruntă afacerile prezentului. Totuși, unele lucruri sunt diferite.

„Diferența o face tehnologia pe care o poți utiliza pentru a oferi același serviciu cu costuri mai mici, mai repede și mai simplu. Așa am procedat în toate afacerile în care am fost implicat. În anul 2007, împreună cu partenerii de afacere, am decis să oferim oamenilor știri online. Astăzi e un lucru firesc, dar atunci colegii din media se uitau straniu la noi și nu înțelegeau unde e „business-ul”, deoarece majoritatea televiziunilor și ziarelor publicau pe site știrile de abia a doua zi de la producerea evenimentului”, a povestiti Tudor.

Așa au apărut pe piață site-urile de știri UNIMEDIA, AGORA și EA.md. Următorii pași pe care i-a făcut Tudor Darie în drumul său împotriva curentului au început cu experiența de la Guvern, unde a activat în calitate de consilier pe tehnologii informaționale al premierului Republicii Moldova.


„Am sprijinit proiectul de guvernare electronică, condus de Stela Mocan și echipa sa. Pe atunci, majoritatea Ministerelor erau împotriva acestui proiect. A fost necesar un efort colosal să convingem miniștrii și colegii din Ministere să se deschide către noile tehnologii. Acum dezvolt un proiect fintech, prin care dorim să aducem mai multă democrație în serviciile financiare. În sistemul tradițional, băncile atrag depozite de la populație și oferă împrumuturi la cca 15-20%. Deponentul câștigă cca 1% în euro, iar diferența de dobândă rămâne la bancă. Fagura.com este un marketplace unde aceste două categorii de clienți se pot întâlni direct. Astfel, investitorii câștigă toată dobânda achitată de către împrumutați, noi ne oprim un mic comision pentru utilizarea platformei. Aceste împrumuturi există în offline în fiecare zi. Ne dorim acum mai multă implicare din partea autorităților, pentru ca platformele de crowdfunding să se poată dezvolta", a explicat antreprenorul.

Pe 22 august a avut loc ultimul eveniment #ROOFOFFLINE din acest an, un eveniment marca AGORA, cu tema „Against the stream. Povești despre imposibil”. 

Partener general: Kaufland Moldova

Partener silver: VictoriabankDOR Wines

Partener bronze: Traumeel S

Parteneri gustoși: Wine GoghDallmayr Coffee MoldovaCasa Rinaldi

Partener Bilete: iTicket.md

Fiți cu ochii pe AGORA! Vă dăm întâlnire pe acoperiș vara viitoare!

Iată celelalte două ediții care au avut loc în 2019:

#ROOFOFFLINE2019 „Punct. Și de la capăt” a fost fantastic. Reacțiile participanților și imagini superbe (VIDEO)

Povești care inspiră, atmosferă distinsă și apus de neuitat. Cum a fost la #ROOFOFFLINE „Cool Multinationals” (VIDEO)

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!