
Un cumpărător și-a făcut dreptate după ce a fost nedreptățit într-un supermarket din capitală
Un consumator din Chișinău și-a făcut dreptate după ce a observat că prețul afișat pe bonul de casă nu corespunde cu prețul la raft. Bărbatul intenționa să cumpere un kilogram de portocale cu 16 lei/kg, dar la casă i s-a cerut cu 11 lei mai mult. Observând neconcordanţele între preţul de pe etichetă şi cel din bonul de casă, consumatorul indignat a cerut să i se restituie diferența de preț pentru cele trei portocale cumpărate.
・
Pentru că la o diferență de cinci minute supermarketul comercializa aceleași portocale deja la prețul de 21,8 pentru un kilogram, consumatorul a apelat la Linia fierbinte a Centrului de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru și a solicitat să fie avertizat agentul economic și autoritățile publice responsabile în vederea sancționării supermarketului și neadmiterii unor asemenea cazuri.
Reclamația consumatorului a fost confirmată după ce specialiștii de la Centrul de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru au adresat o sesizare către Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor, care au efectuat un control inopinat la supermarketul vizat. În urma controlului s-a depistat că portocale originare din Turcia aveau la data respectivă prețul de vânzare de 16,0 lei și nu 21,80 lei cum a fost afișat la casa de marcat.
Respectiv, pentru cantitatea procurată de 1,2 kg, consumatorul a achitat suplimentar 6,5 lei. Ulterior, pe numele managerului a fost întocmit un proces-verbal de constatare a încălcării cerințelor de producere, depozitare, punerea pe piață și comercializarea produselor.Administrația magazinuluia recunoscut încălcarea comisă și a fost de acord să restituie suma achitată suplimentar de către consumator pentru procurarea unui 1,2 kg de portocale.
Pentru evitarea unor astfel de situații, Centrul de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru le recomandă tuturor consumatorilor să fie informați corect și precis despre produsele și serviciile pe care le achiziționează.