Electromobilele din segmentul premium se remarcă pe piață nu doar prin luxul oferit la bord și autonomia generoasă, dar se mai laudă cu performanțe impunătoare oferite de motoarele electrice. De altfel, în cele mai multe cazuri motoarele electrice sunt montate direct pe punțile motrice, cuplul fiind disponibil instantaneu în proporție de 100%, imediat la acționarea pedalei acceleratorului, atunci când în cazul mașinilor cu motoare termice cuplul maxim este disponibil doar într-un anumit diapazon de rpm, dar mai este și consumat de cutia de viteze care transmite cuplul spre roțile motrice. Astfel, accelerația unui electromobil este de regulă mai bruscă și mai rapidă, comparativ cu o mașină din același segment, echipată cu un motor cu combustie internă.


De altfel, un sondaj realizat de specialiștii AXA în acest sens arată că circa 50% din șoferii care au optat pentru un electromobil premium în schimbul unui automobil cu motor cu combustie internă s-au văzut nevoiți să-și schimbe stilul de condus din cauza reacțiilor diferite la operarea pedalei acceleratorului sau de frână.

În schimb, același studiu arată că șoferii electromobilelor urbane, cu o putere redusă și o autonomie mai mică se fac vinovați de producerea unui accident rutier mai rar decât șoferii ce utilizează modele compacte urbane cu motoare termice.

Cei de la AXA au relatat, însă, că studiul nu poate servi drept temei pentru a influența costurile polițelor de asigurare pentru electromobile, notează piataauto.md.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!