„Propun să revenim la decizia luată anterior. Pot fi divulgate date cu caracter de secret comercial. Va fi suficient timp ulterior de a discuta și de a mediatiza cu presa. În condițiile date, dacă audierile vor fi publice, îmi rezerv dreptul să părăsesc ședința”, a declarat Nicolae Ciubuc.

„E foarte important ca audierile de azi să fie publice. Oamenii trebuie să știe ce s-a întâmplat acolo. Noi nu am luat o decizie referitor la caracterul public sau privat al audierilor”, a menționat deputatul ACUM Radu Marian.

„Aici vor fi divulgate date din perioada în care compania aparținea statului”, a spus socialistul Petru Burduja.

Iar președintele comisiei de anchetă, Igor Munteanu, a venit cu un compromis: dacă se va ajunge la etapa să se discute informații restricționate, presa va fi rugată să părăsească sala.

Propunerea nu a fost însă pe placul lui Nicolae Ciubuc, care a părăsit sala.

Comisia urmează să audieze mai mulți foști funcționari implicați în procesul de privatizare a companiei „Air Moldova”. Primul a venit în fața deputaților ex-secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii, Sergiu Bucătaru.

„M-au contactat ieri de la Ministerul Economiei și mi s-a comunicat că subiectul ședinței este concesionarea întreprinderii „Gările și stațiile auto”. Anume pe acest subiect am venit azi pregătit. Nimeni nu m-a informat despre faptul că la această ședință se va discuta despre privatizarea „Air Moldova”. Am venit cu un set de documente pe un alt subiect”, a menționat Sergiu Bucătaru.

Chiar și așa, acesta a fost rugat să rămână la audieri și să răspundă la întrebări în limita informațiilor de care dispune.

Vedeți mai jos ședința comisiei:


În octombrie 2018, Agenția Proprietății Publice a anunțat cumpărarea operatorului național „Air Moldova” de către Civil Aviation Group, firmă formată de compania românească Blue Air și un grup de investitori din Republica Moldova. Civil Aviation Group s-a obligat să achite 50 de milioane de lei în buget și să preia datoria de 1,2 miliarde de lei a companiei „Air Moldova”. Privatizarea, una dintre cele mai mari din ultimii ani, a stârnit critici din partea unor experți, dar și din partea opoziției.

Amintim că, potrivit versiunii oficiale, „Air Moldova” a fost scoasă la vânzare pentru a evita falimentul companiei. În 2015, a înregistrat pierderi în valoare de 227 de milioane de lei, în anul 2016 – profit în valoare de 8,54 milioane de lei, în anul 2017 – pierderi de 190,4 milioane de lei.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!